Investeren

Geplaatst op: 28 april 2017, door: Thijs de Baaij
Investeren

"Het is gelukkig nog steeds druk in onze werkplaats. Vorig jaar hadden we zo'n 3500 doorgangen. Voor een soepele workflow werd een tweede KTS van Bosch noodzakelijk, die hebben we onlangs besteld. Ook zijn we begin dit jaar in zee gegaan met Autoniveau Remote Diagnostics. Daardoor kunnen we via internet op afstand bijvoorbeeld sleutels programmeren, trekhaken configureren, verstuivers coderen, een service-intervalreset uitvoeren.

Lees verder

Gerard ten Buuren: 'Connected'

Geplaatst op: 25 april 2017, door: Gerard ten Buuren
Gerard ten Buuren: 'Connected'

In de nieuwe editie van Aftersales Magazine breekt Gerard ten Buuren, voorzitter Bovag Onafhankelijke Autobedrijven, een lans voor persoonlijk contact. Ook al rukken termen als ‘connected car’ op, het gaat primair om de klantrelatie. Lees hieronder zijn column.

Lees verder

Brutale verkoopprognose

Geplaatst op: 19 april 2017, door: Barend Luiting
Brutale verkoopprognose

Er is nogal wat reuring ontstaan door een brutale verkoopprognose tijdens de Automotive Insiders-bijeenkomst 'De autofabrikant en de toekomst van aftersales'. Arno Onink van onderzoeksbureau Trend-Rx uitte de verwachting dat de nieuwverkopen dalen naar een niveau iets boven de kwart miljoen stuks in 2026. De helft ervan is tegen die tijd private lease…

Lees verder

Netwerk

Geplaatst op: 3 april 2017, door: Thijs de Baaij
Netwerk

In mijn werk ben ik altijd bezig mensen aan elkaar te knopen. Als iemand me iets vertelt, gaat er ergens in mijn hoofd een luikje open. 'O, dat is wel iets voor die en die'. Eind vorig jaar heb ik op die manier een baan geregeld voor een klant. Zat hier aan tafel omdat hij een privéauto nodig had. Ontslagen, leaseauto moeten inleveren. Ben ik gaan bellen met een relatie van wie ik wist dat hij een vergelijkbare vacature had. Kort daarna was het een deal.

Lees verder

Column Anna van Tienhoven: Wendbaarheid

Geplaatst op: 24 maart 2017, door: Anna van Tienhoven
Column Anna van Tienhoven: Wendbaarheid

“Het nieuwe jaar is traditioneel (inter)nationaal begonnen met een aantal grote tech- en automotive beurzen, introducties en perspresentaties. Met een enorme tsunami aan nieuwsberichten tot gevolg.

Lees verder

Cosmetisch of complex, een duivels dilemma

Geplaatst op: 17 maart 2017, door: Robert Klinkert
Cosmetisch of complex, een duivels dilemma

Of je nu opereert als individuele schadehersteller of binnen een keten c.q. groep, specialisatie in merkherstel in plaats van schadetype is gezien de toenemende complexiteit van schadeherstel in de toekomst onvermijdelijk. Daar hoort ook een gedifferentieerd uurtarief bij op basis van type activiteit en complexiteit, in plaats van op basis van schadetype.

Lees verder

Deal van het jaar

Geplaatst op: 16 maart 2017, door: Barend Luiting
Deal van het jaar

Toegegeven, toen het eerste bericht binnenkwam, gingen bij mij de wenkbrauwen omhoog. Wat moet PSA met Opel? 

Lees verder

Complexe strategie

Geplaatst op: 10 maart 2017, door: Friso Roorda
Complexe strategie

Het Bovag-schadeseminar van 8 maart stond in het teken van strategische keuzes. Wordt het complexe of cosmetische schade? Een - zeg maar - complexe keuze. Met als achtergrond de toenemende (alweer) complexiteit van nieuwe auto's.

Lees verder

Schijthuis

Geplaatst op: 3 maart 2017, door: Jos Veldhuisen
Schijthuis

Wat een rare kop boven deze column, denkt u wellicht. Maar verderop wordt wel duidelijk wat ik hiermee bedoel. Ik kwam het woord de afgelopen weken namelijk vaak tegen. Waarom? Dit jaar (31 oktober) is het vijfhonderd jaar geleden dat Maarten Luther zijn 95 stellingen op de deur van de slotkerk van het Duitse Wittenberg spijkerde.

Lees verder

Verbonden

Geplaatst op: 27 februari 2017, door: Thijs de Baaij
Verbonden

Laatst werd een leaserijder aan wie ik een nieuwe auto had geleverd gebeld door de merkimporteur. 'We zien dat uw auto aan onderhoud toe is. Ik wil graag een afspraak met u maken'. Waarop mijn klant antwoordde: 'nee, ik zit bij Bosch Car Service, bij De Baaij.' 'Maar dat mag u niet', was de reactie. Gelukkig belde die klant mij door wat er gebeurd was.

Lees verder