bekeken: 3974 x
Waardeer dit artikel:
634 votes, average: 2,62 out of 5634 votes, average: 2,62 out of 5634 votes, average: 2,62 out of 5634 votes, average: 2,62 out of 5634 votes, average: 2,62 out of 5
(2,62)
(Inloggen is vereist)

Aandacht bovengrondse opslag vereist

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 20 februari 2014, 12:32

Leestijd: 1 minuut

Nog negen maanden en dan moeten ook de voor 1 januari 2000 geïnstalleerde bovengrondse opslagtanks voor K3 producten beschikken over een installatiecertificaat en een gecertificeerde overvulbeveiliging. De sector verwacht capaciteitsproblemen als autobedrijven niet snel in actie komen om hun installatie goedgekeurd te krijgen.

Herman van Breukelen is als directeur bij Brekupa Technics een van de leden van de Regeling Erkenning Installateurs Tankinstallaties (REIT). Berg-O-Tool en Hamer zijn hierin onder andere vertegenwoordigd, maar ook bijvoorbeeld NOVE namens de tankstations.

Van Breukelen rekent voor hoe hard het met die beschikbare capaciteit kan gaan: “Op een nieuwe tank zit een gemiddelde levertijd van drie weken en er is al gauw een uur of zes, zeven aan arbeid nodig voor de installatie en certificering.”Adjunctdirecteur Jeroen Bosse verwacht dat zo’n zestig procent van de gebruikte tanks met de jaarwisseling niet meer voldoet aan het dan geldende Activiteitenbesluit.

Uitwisselen

Albert Lankhorst, bedrijfsleider brandstof- en werkplaatstechniek bij Hamer, komt met name bij de grote klanten zoals dealergroepen nog wel tegen dat tussen de verschillende vestigingen bestaande installaties worden uitgewisseld om zo met weinig financiële middelen toch te kunnen voldoen aan de wetgeving.

Collega Gert Oskam, accountmanager werkplaatstechniek bij Hamer vult aan: “Dat kan een autobedrijf met één vestiging natuurlijk niet doen, maar ook dan zoeken we naar de meest gunstige manier om toch te kunnen voldoen zonder onnodige investeringen. Dat kan bijvoorbeeld door de tank voor de nieuwe olie om te bouwen naar een tank voor afgewerkte olie, terwijl voor de nieuwe olie gekozen wordt voor vaten in plaats van een bulktank. Alles hangt echter af van iemands specifieke situatie en daarom kan de klant zelf via onze website al een eerste controle uitoefenen. Even de details invullen en je leest snel of je actie moet ondernemen.”

Risico

Welk risico loopt de ondernemer? Dat lees je in het volledige artikel in magazine nummer twee van dit jaar, dat dinsdag 25 februari verschijnt.

Tags: , , , , , , , ,

Ford en Innovam zetten in op…Autobedrijf slachtoffer…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties