Van zondag 29 maart tot en met woensdag 2 april 2014 vindt de 17e editie van Autotechnica Benelux plaats in Brussels Expo. Ruim 5 maanden voor de beurs is 75 procent van de beschikbare ruimte verhuurd. Opmerkelijk is het hoge aantal nieuwe standhouders naast de exposanten die er vorige editie voor het eerst bij waren.

“De voorbereidingen verlopen vlot”, meldt Luc Missante van Autotechnica. “We verhuizen met dit vak-event opnieuw naar de hallen 5,6 en 7 en opnieuw wordt de sectorale beurs Service Station & Car Wash gelijktijdig georganiseerd en geïntegreerd in Autotechnica. De voorbije twee edities werd sterk gewerkt om de reputatie en de aanwezigheid van Autotechnica te verhogen naar alle sectoren: in die mate dat het aantal exposanten én aantal bezoekers steeds bleef stijgen, waardoor we het grootste automotive aftersales platform zijn geworden in de Benelux.”

In 2012 werd Autotechnica bezocht door iets meer dan 32.500 bezoekers uit de sector waaronder 15 procent bezoekers uit de nabijgelegen landen. Bij de vorige editie werd gemerkt dat grossiers de weg terugvonden naar de beurs als bezoekers.

Een tendens voor de editie 2014 is zeker de sterkere aanwezigheid van onderdelen fabrikanten: onder andere Hella, Gates, SKF, Waeco , Valeo, Varta, Tenneco-Monroe, Exide Federal Mogul zijn rechtstreeks aanwezig met een eigen stand

Marketing

Per 1 november wordt een campagne opgestart waarbij sterk gefocust wordt op social media. Klaus Van Cauwenberghe: “Niet dat social media onze volledige klassieke campagne vervangt met direct mailings, advertenties. Het is een én – én verhaal. Twitter, Linkedin , Facebook kunnen handige tools zijn voor exposanten om zaken of items verder bekend te maken. Op die wijze beschikken exposanten echt over een arsenaal tools om hun aanwezigheid voor en tijdens nog kenbaarder te maken.”

 

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties