Voor veel Nederlanders is draadloos internet in de trein inmiddels onontbeerlijk, maar er is nog maar weinig behoefte aan een internetverbinding in de auto. Slechts 37 procent van de Nederlandse automobilisten vindt dit een must voor de auto van de toekomst. Dit blijkt uit onderzoek van Autoscout 24 naar de wensen en voorkeuren van Europeanen voor de auto van de toekomst.

“Ook bij de voorkeuren voor andere gadgets in de auto blijkt de Nederlander conservatief. Zo is de animo voor entertainmentmogelijkheden, zoals televisie en gamen, erg laag onder Nederlanders. Ook de mogelijkheid om Facebook-updates te projecteren op de voorruit is niet populair in ons land. Inwoners van Zuid-Europese landen zijn daarentegen grote liefhebbers van gadgets in de auto”, aldus het occasionportaal.

Leeftijdsverschil

Overigens zijn er wel verschillen tussen de ondervraagde Nederlandse jongeren en ouderen. Zo is bijna de helft van de jongeren tussen de 18 en 29 jaar voorstander van een internetverbinding, terwijl dit percentage afneemt naarmate de leeftijd hoger wordt. Hetzelfde geldt voor entertainmentmogelijkheden en Facebook-updates op de voorruit: jongeren zijn hier vaker enthousiast over dan Nederlanders boven de dertig.

De aarzeling van Nederlanders om nieuwe technieken in de auto te omarmen, is opvallend volgens Jurgen Vugts, directeur Autoscout 24 Nederland: “Normaal gesproken lopen Nederlanders voorop bij de omarming van nieuwe technologieën. We zien dat vrijwel alle grote automerken bezig zijn met het nadenken over elektronische innovaties. De verwachting is dan ook dat over tien jaar de auto zelfstandig zal communiceren met andere auto’s, de infrastructuur en het internet. Dit zal dan voor iedereen vanzelfsprekend zijn, zelfs voor de nu nog sceptische Nederlandse automobilisten.”

Het complete rapport is hier te downloaden >>

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties