‘Kwik-Fit favoriet bij online apk-aanvragen’

Kwik-Fit.nl is met een WPS-score van 87 bij consumenten de favoriet als het gaat om het online boeken van een apk. Dat blijkt uit het meest recente digitale customer experience onderzoek naar het online aanvragen van keuringen. Dit onderzoek is onafhankelijk in eigen opdracht uitgevoerd door WUA in mei 2016 onder 200 potentiële klanten.

Kwik-Fit.nl scoort op alle thema’s minimaal twee punten boven het gemiddelde, in zowel de eerste indruk- als in de verdiepingsfase. Er zit een verschil van maar liefst negentien punten tussen de WPS-score van winnaar Kwik-Fit.nl (87) en die van de nummer twee Mijngarage.nl (68). Kwik-Fit.nl scoort bovendien op alle thema’s hoger dan de nummer twee Mijngarage.nl en op het thema Merk is er zelfs een verschil van maar liefst vijf punten (in eerste indruk en in de verdieping).

1 Kwik-Fit.nl 87
2 Mijngarage.nl 68
3 Profile.nl 62
4 Toyota.nl 59
5 anwb.nl 57

WUA Web Performance Scan apk, mei 2016

Vindbaarheid en conversie

De nummer 1 Kwik-Fit.nl is van alle aanbieders het beste vindbaar. Maar liefst 83% van de respondenten weet Kwik-Fit.nl te vinden, een enorm groot verschil met de nummer 2 Mijngarage.nl (45%) en de nummer 3 Profile.nl (30%).
De scores in de top 4 van het onderzoek op Look and Feel in de Verdiepingsfase zijn allemaal erg hoog met minimaal 80. Maar: Ook hier is Kwik-Fit de winnaar met een score van 81 punten!
32% van de respondenten geeft de nummer 1 Kwik-Fit.nl de eerste voorkeur, gevolgd door de nummer 2 Mijngarage.nl (12%) en de nummer 3 Profile.nl (6%).
De nummer 3 Profile.nl scoort net als de nummer 1 Kwik-Fit.nl op alle thema’s (behalve op Totaalvoorkeur) hoger dan het gemiddelde.
De nummer 4 Toyota.nl weet de hoogste conversie te behalen (40%), iets meer zelfs dan de nummer 1 Kwik-Fit.nl (38%). Qua vindbaarheid staat Toyota.nl echter op de 8ste plaats met 13%.

WUA heeft voor iedere in het onderzoek gevonden aanbieder uitgevraagd waarom deze aanbieder op nummer twee of drie op voorkeur is geplaatst, en niet op nummer 1. Het doel van het onderzoek is precies in kaart brengen wat de digitale experience is van potentiële klanten wanneer men zoekt naar een apk, voor welke aanbieder men kiest en vooral: waarom?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *