Onderhoudsintermediair Carsom.nl lanceert per 1 juli in samenwerking met Bosch-dochter Mobility Media een online mobiliteitsconcept. Het bepaalt automatisch onderhouds- en reparatieprijzen, op basis van kenteken en kilometerstand

Consumenten weten in enkele kliks waar ze aan toe zijn en kunnen meteen een afspraak maken bij het autobedrijf. “Dat is geen tijd meer kwijt aan het maken van offertes”, zegt de per 1 maart aangetreden Carsom-salesmanager Frank Ruygrok (ex-Autotrack). “Voor het autobedrijf is het slechts een kwestie van akkoord geven op de gecalculeerde prijzen.”

Beproefd voorbeeld is het door Bosch ontwikkelde Drivelog.de, de Duitse tegenhanger van Carsom, dat al werkt met de nieuwe calculatiesystematiek. Ook in verschillende Scandinavische landen zijn de afgelopen periode dergelijke webshops voor onderhoud en reparatie succesvol gelanceerd. “Tijd dus om het ook in Nederland uit te rollen.”

Ondertussen kijkt Ruygrok al verder vooruit: “Bosch introduceert in Duitsland binnenkort Drivelog Connect, waarbij de smartphone de verbinding vormt tussen automobilist en auto. Een plug in de OBD-stekker van de auto en een bijbehorende mobiele app ontzorgen de automobilist. Denk aan een herinnering voor onderhoud, uitleg van gesignaleerde foutcodes uit het motormanagement, inzichtelijk maken van verbruik en bijbehorende brandstofkosten.”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties