De 200 Vakgarages bieden hun klanten de mogelijkheid om via internet zelf een werkplaatsafspraak in te plannen op het moment dat het hen zelf het beste uitkomt. De Vakgarages waren op zoek naar een klantvriendelijk afsprakensysteem wat zou gaan helpen bij het realiseren van de e-commerce doelstellingen. Door een strategische samenwerking met Libersy kan deze doelstelling gerealiseerd worden.

E-commerce specialist Libersy ontwikkelde een innovatieve en zeer gebruiksvriendelijke afsprakenmodule voor zowel de klant als garagehouder. Onder de naam ‘appointment maximizer for garages’ is deze module beschikbaar voor Vakgarage. Deze maand al kunnen klanten gebruik maken van de afsprakenmodule via de website van de individuele Vakgarages. Zodra men de keus gemaakt heeft kan de klant direct een afspraak inplannen voor bijvoorbeeld een airco check of een bandenwissel. “We willen graag de klant centraal zetten en gemak bieden door laagdrempelig zelf een online afspraak te laten maken wanneer het hem of haar uitkomt”, legt voorzitter en directeur van de Stichting Vakgarage, Christien den Uil uit.

Sales Manager Herman Unema van Libersy: “Door onze jarenlange ervaring met dergelijke systemen en concepten zijn we in staat geweest om het afsprakenproces snel te verbeteren en de conversie te verhogen, wat de Vakgarages meer tijd voor de klant biedt en de kans op een hogere omzet.” Vakgarage ziet ook mogelijkheden voor de leasemarkt met deze internet afsprakenservice. De communicatie tussen (zakelijke)consument en garagewerkplaats is aan het verschuiven. “Mensen willen steeds meer online hun zaken afhandelen. Waarom zou je nog moeten bellen om een afspraak voor bijvoorbeeld onderhoud te maken?”

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties