bekeken: 1282 x
Waardeer dit artikel:
13 votes, average: 2,46 out of 513 votes, average: 2,46 out of 513 votes, average: 2,46 out of 513 votes, average: 2,46 out of 513 votes, average: 2,46 out of 5
(2,46)
(Inloggen is vereist)

Autoglaz groeit naar veertig locaties

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 13 maart 2017, 13:10

Leestijd: 1 minuut

Autoglaz meldt een stevige groei in het netwerk. Van zeventien locaties eind 2015 is de formule inmiddels gegroeid naar inmiddels bijna veertig, verspreid over het hele land. Ook zijn twee formulemanagers aangesteld: Wendy Heck en Dunja Komduur.

Sinds december 2016 zijn ondernemers gestart in Den Haag (Autoglaz Haaglanden), in Delft (Delfland & Lansingherland), Rotterdam, Groot Ammers (Drechtsteden & Alblasserwaard) en Apeldoorn. In enkele nog openliggende regio’s zijn ruitschadeherstelbedrijven bezig met aansluiten.

De verwachting is dat halverwege 2017 het Propartner-netwerk volledig gevuld is. De beoogde omvang is 35 deelnemers. Daaraan zal nog een dertigtal servicelocaties worden toegevoegd. Hiervan zijn er inmiddels eveneens een aantal operationeel, zoals in Utrecht, Nieuwegein, IJsselstein, Gorinchem, Zwolle, Leiden, Nieuw-Vennep, Akersloot, Warmenhuizen, Wergea en Scharnegoutum (Friesland.). Het streven is 65 locaties te hebben voor ruitschadeherstel.

Fijnmazig

Na de overname van de formule van het toenmalige Alwaysbemobile in 2015, zette Autoglaz in op groei en een fijnmazig, landelijk dekkend netwerk. De vorig jaar mei gesloten strategische samenwerking met Vakgarage heeft die ambitie mede gestalte gegeven. Afgesproken werd destijds dat Vakgarage exclusief het netwerk van servicelocaties van Autoglaz mag invullen. Sommige Vakgarages waren al actief met volledig autoruitherstel en konden direct toetreden als volwaardig Propartner. “Met de spin off van deze samenwerking zijn we ongelooflijk blij”, zegt ondernemer Diderik van Westreenen namens het Autoglaz-coöperatiebestuur. “Het versnelt de invulling van onze ambities, professionalisering en de dynamiek in de gehele club.”

Tegelijkertijd is gesleuteld aan de operationele organisatie,  onder meer door de aanstelling van twee formulemanagers die de Autoglaz-ondernemers dagelijks met praktische raad en daad bijstaan. “Dit komt de eenheid en uniformiteit enorm ten goede, hetgeen zich ook vertaalt in goede beoordelingen van klanten en opdrachtgevers, zoals Stichting Glasgarant.” Bovendien kan commercieel manager Sjoerd van Esch zich daardoor focussen op klanten, opdrachtgevers en aanverwante commerciële aangelegenheden.

Tags: , ,

Column Friso Roorda: Complexe…Van der Dong 'Kentekenloket…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties