Nadat de presentatie van de jaarcijfers over 2018 van het beursgenoteerde Delticom (opgericht in 1999) een paar keer waren uitgesteld, zijn de definitieve cijfers nu bekend. Helaas voor de aandeelhouders, er zit geen dividend in.

De online specialist in voornamelijk banden, accessoires en onderdelen (en de jonge webshop eFood), houdt de (geringe) winst in de knip. Bij een omzet van bijna 670 miljoen euro komt het EBITDA op 9 miljoen euro. De winst voor belastingen bedraagt ‘slechts’ 497.000 euro. Het operationele concernverlies is echter 1,7 miljoen euro, tegenover een winst van 1,1 miljoen euro in 2017. Omdat Delticom voor grote investeringen staat, zal de aandeelhouders tijdens de jaarvergadering – 12 augustus 2019 – worden gevraagd om het dividend te laten passeren.

Webshops

Momenteel beheert Delticom ruim 415 webshops in 74 landen. Delticom stelt in het persbericht dat er in het afgelopen jaar 13 miljoen betalende klanten bediend zijn. De webshops dragen hun steentje bij. Daar bestelde artikelen kunnen klanten wereldwijd bij ongeveer 42.000 servicepunten laten monteren. Hoofdsegment zijn nog steeds de banden en de montage. In het b-to-c leveringspakket zitten 100 bandenmerken, verdeeld over 25.000 modellen, voor personen- en bestelauto’s, motorfietsen, trucks en autobussen en andere tweewielers. Nieuw is, dat Delticom zich op de online occasionverkoop zal gaan storten. Daarover volgen binnenkort meer details.
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties