De klanten van Arval zijn nog altijd de meest tevreden klanten onder leasemaatschappijen. Dat blijkt uit de benchmark leasemaatschappijen, onderdeel van de Ilisia Research Zakelijke Mobiliteitsmonitor. Het is de twaalfde opeenvolgende keer dat Arval als beste wordt gewaardeerd.
Voor de benchmark leasemaatschappijen beoordelen jaarlijks vijfhonderd wagenparkbeheerders hun maatschappij op meer dan dertig aspecten van de geleverde dienstverlening. De klantwaardering van Arval komt uit op een 8,0, die van de nummer twee ALD Automotive op een 7,9, net als in 2016. Direct daarachter met een waardering van 7,8 scharen zich Athlon en Alphabet. Leaseplan vervolgens wordt door klanten gewaardeerd met een 7,4. De cijfers zijn een waardering voor de algemene tevredenheid van de klanten over hun maatschappijen. Het verschil zit vooral in de deelaspecten van dienstverlening: in 2017 blijven factoren als het probleemoplossend vermogen van de (medewerkers van de) leasemaatschappij gecombineerd met een flexibele opstelling, belangrijke factoren voor de hoogte van de klanttevredenheid. De informatievoorziening en snelheid en kwaliteit van schadeafwikkeling zijn medebepalend voor de klanttevredenheid in 2017. Zowel de lijstaanvoerders als de stijgers scoren juist op deze aspecten hoger dan de concurrentie.