De omzet ter hoogte van 606 miljoen euro die Delticom rapporteert over 2016 betekent het hoogste bedrag in de geschiedenis van de online bandenleverancier. Er was vorig jaar een groei van 8,4 procent ten opzichte van 2015 (560 miljoen euro).
Belangrijker echter dan de omzet is wat er onder de streep resteert na aftrek van rente en belastingen. Ook hier louter blijde gezichten bij Delticom. Het Ebitda steeg van 14,3 miljoen euro naar 15,1 miljoen euro. De stijging van circa 5,5 procent vloeide vooral voort uit de aanzienlijke kostenbesparingen op het gebied van huur en marketing. Om de groei bij te kunnen houden, nam het bedrijf meer mensen in dienst (van 129 naar 156). Na de kosten voorpersoneel zijn de transportkosten de hoogste post; Delticom was er in 2016 60,4 miljoen euro aan kwijt, tegen 54,1 miljoen het jaar ervoor. Op 2 mei staat de jaarlijkse centrale vergadering in het teken van de cijfers. Bij die gelegenheid stellen het dagelijks bestuur en de raad van toezicht voor om 0,50 cent euro dividend per aandeel uit te keren, net zo veel als over 2015.