bekeken: 2298 x
Waardeer dit artikel:
252 votes, average: 2,71 out of 5252 votes, average: 2,71 out of 5252 votes, average: 2,71 out of 5252 votes, average: 2,71 out of 5252 votes, average: 2,71 out of 5
(2,71)
(Inloggen is vereist)

Registratiepiek probleemloos verlopen bij Alphabet

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 1 februari 2016, 12:56

Leestijd: 2 minuten

Vijfduizend nieuwe leaseauto’s registreren in een maand tijd, voorwaar geen sinecure voor de leasemaatschappijen van ons land. Die eindejaarspurt met de laatste gunstige bijtellers is bij Alphabet echter vlekkeloos verlopen.

Het veranderen van de bijtellingsnormen voor zakelijk gereden auto’s heeft de afgelopen jaren geleid tot een stelselmatige run op de betreffende voordeelmodellen. “Het is toch eigenlijk van de gekke dat de Belastingdienst al drie jaar lang bepaalt hoe de kerstvakantie eruit zal zien”, zegt Marion van Riel met een knipoog. Als teamleider bestellen en afleveren is zij met haar afdeling de halte waar zo’n piekbelasting voor problemen kan zorgen. “We zitten in totaal met zeven operationele mensen op de afdeling en we hebben die piekbelasting volledig met de eigen bezetting kunnen opvangen.” Er stond een team met oproepkrachten klaar om bij te springen maar dat is niet nodig gebleken.

Autoconnect NCO

Aan het relatieve gemak is wel een lange periode van voorbereiding voorafgegaan, zegt applicatiebeheerder Peter van Hees. “Eigenlijk in 2009 al zijn we begonnen met eerste verkenningen voor een IT-omgeving waarin we de inkoopprocessen grotendeels kunnen automatiseren, voor ons en voor onze toeleveranciers zoals de dealers.” Dat heeft uiteindelijk geleid tot de ontwikkeling van wat Autoconnect NCO (New Car Ordering) is gaan heten en is ontwikkeld door RDC in nauwe samenwerking met Alphabet. Dit is eigenlijk een bestelplatform waarmee net als het ROB-platform het bestel en afleverproces gefaciliteerd wordt tussen Leasemaatschappij, leverende dealer, Importeur en desgewenst de bereider. Intussen tonen meerdere andere leasemaatschappijen zich geïnteresseerd voor het Autoconnect NCO-platform.

“Negentig procent van alle bestelde auto’s gaan eigenlijk moeiteloos”, legt Van Riel uit. “Waarom zouden we dan toch elke keer telefonisch contact moeten hebben met de leverende dealer? De verkoper wil verder naar de volgende order en voor ons is het niet efficiënt om bijvoorbeeld steeds te moeten wachten tot we de juiste persoon aan de lijn hebben. Die overige tien procent vraagt juist de aandacht omdat er een bijzonderheid is. Daar krijgen we nu met dit systeem de tijd voor om die service ook optimaal in te vullen. En voor de dealer zitten er ook voordelen aan. Neem bijvoorbeeld de facturen. Zodra de autorisatie in het systeem is gegeven, is de factuur klaar en staat het geld de dag erna bij de dealer op de rekening.”

Tags: , , , ,

Nederlandse automobilist…Kasco Autoschade kiest voor…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties