Altac Coating: focus ook op techniek

Altac Coating Group, leverancier van paint- en non-paintproducten en equipment voor de carrosseriesector, verbreedt zijn strategie. Voortaan is die ook gericht op technische ondersteuning.

In zijn rol van technisch servicebedrijf wil Altac twee hoofdwegen bewandelen: enerzijds veilig repareren conform de normen van de autofabrikant, anderzijds jongeren enthousiasmeren voor het technischer wordende autoschadeherstelvak. In beide gevallen ligt de focus op rendement, efficiëntie en veiligheid voor klant en berijder.

Altac zegt dat de snelle technologische ontwikkeling van de autotechniek verregaande consequenties heeft voor schadeherstelbedrijven. Om die reden hanteert het bedrijf de volgende speerpunten:

  • Altac Academy, volgt innovaties in de markt en ontwikkelt trainingen (milieu, arbo, werkplaatsuitrusting, spuittechnieken, ADAS en equipment). Een mobiele brigade ondersteunt klanten op locatie bij een specialistische of complexe klus
  • Altac Intelligence, bewaakt bedrijfsprocessen en materiaalverbruik. Hiervoor is een app met verbruiksmonitor ontwikkeld.
  • Altac 123 Profit, richt zich op bedrijfsprocessen bij de klant: pakketoptimalisatie, procesmonitoring en magazijnbeheer.
  • Altac Innovations, ontwikkelt tools om efficiënter en kostenbesparend te werken (automatisering, nieuwe producten, slimmer inrichten van de werkplaats).

Altac Coating Group is gevestigd in Drachten en Aalsmeer en maakt deel uit van Altac Holding. Andere onderdelen van Altac Holding zijn Service Group Holland, Equipment Group Holland, Tools Group Holland, Blok Filters en YEC.

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2350 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *