Met Dealerglass is er een nieuwe franchiseformule op de markt voor ruitherstel, speciaal voor merkdealers. Alle merkdealers kunnen zich bij Dealerglass aansluiten, waarmee berijders van met Dealerglass samenwerkende lease- en verzekeringmaatschappijen in het hele land terecht kunnen voor merkorigineel ruitschadeherstel bij de dealer.

Bart Janssen is met Erwin Arends initiatiefnemer van Dealerglass. Janssen: “Berijders willen graag naar de dealer voor ruitschadeherstel. Dit is vaak een vertrouwd adres, goed bereikbaar en de dealer heeft de meest actuele kennis over de steeds complexere auto. Zeker met de geavanceerde veiligheidssystemen van nu is het essentieel de juiste know-how in huis te hebben. Dankzij de afspraken die Dealerglass maakt en zal maken met lease- en verzekeringsmaatschappijen, kan de berijder nu bij zijn eigen merkdealer terecht voor een vakkundige reparatie met originele onderdelen.”

Merken

Toyota, Lexus, Renault en Dacia zijn de eerste vier merken die zich officieel aansluiten bij Dealerglass. Dealerglass voert op dit moment afrondende gesprekken met nog acht nieuwe merken. Erwin Arends: “De kracht van Dealerglass is dat alle merken vertegenwoordigd worden, waarmee er een nieuwe landelijke speler voor ruitschadeherstel ontstaat. Hierbinnen richt iedere merkdealer zich op herstel van ruitschade van zijn eigen merk.”

Dealerglass verwacht dat op niet al te lange termijn alle merken binnen Dealerglass vertegenwoordigd worden.

Lease- en verzekeringsmaatschappijen

Dealerglass werkt vanaf de officiële start per 1 maart 2021 voor een aantal grote lease- en verzekeringsmaatschappijen. Daarnaast is Dealerglass met meerdere lease- en verzekeringsmaatschappijen in gesprek met als doel tot een samenwerking te komen.

Deel dit artikel op

3 reacties

  1. Heel bijzonder dat er in deze tijd een nieuwe autoglasformule zich in de markt probeert te zetten.
    Met de huidige gecertificeerde Autoruitherstellers en Autoschadebedrijven is de markt volledig voorzien.
    Daarnaast is Autoruitherstel een complex technisch proces geworden, de kwaliteit van dit specialisme kan alleen geborgd worden door er dagelijks mee bezig te zijn, Dealer bedrjjfen zijn geen schadeherstellers en hebben niet het volume om er dagelijks mee bezig te zijn waardoor de kwaliteit niet geborgd kan worden. Sterker veel dealers maken juist gebruik van het specialisme van de al gesettelde Autoruitspecialisten.

  2. Ik weet toevallig dat Hendrik gelijk heeft; dealers besteden ruitvervanging altijd uit. Zij doen dit niet zelf en ik vind daarom dat dealerglass.nl misleidend is op zijn website. Daar staat namelijk:

    “Bij Dealerglass wordt uw voorruit uitsluitend vervangen door officiële merkdealers.
    Zij kennen uw auto en automerk immers het best! Daarnaast werken zij uitsluitend met merk-originele ruiten en materialen.
    Het vervangen van uw voorruit wordt gedaan door ervaren monteurs die door de fabrikant van uw automerk zijn opgeleid.”

    Dit is dus niet waar. Het zijn externe autoglasspecialisten die de vervanging voor de dealer(s) doen.
    Daar komt bij dat de producent van de autoruiten voor de autofabrikanten (OE) ook de producent is die de ruiten voor de vervangingsmarkt maakt. Het enige verschil is dat er voor de autofabrikanten een merklogo in de ruit wordt gedrukt en voor de vervangingsmarkt niet, de ruiten komen uit een en dezelfde fabriek en voldoen kwalitatief aan dezelfde eisen.

  3. Helemaal eens met voorgaande reacties, ben ook benieuwd hoe verzekering en lease maatschappijen er mee omgaan immers een originele ruit van Saint Gobain die met een minuscuul merklogo aanzienlijk duurder is als zonder dit merklogo die aan de universele ruitherstellers geleverd wordt.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties