Onder de noemer Mobile Mech komt de Duitse online bandenretailer Delticom met een eigen franchiseconcept voor banden- en wielenservice. Ook andere zaken op het gebied van voertuigonderhoud (olie, airco, ruitreparatie, wisserbladen) vallen onder de mobiele dienstverlening.
Met de formule wil Delticom particuliere en zakelijke klanten aan huis, op kantoor of op een elders afgesproken locatie bedienen. Franchisers kunnen garagebedrijven zijn, bandenspecialisten op zoek naar nieuwe diensten en markten, of personen met een automotive achtergrond die ‘baas in eigen bus’ willen zijn. Het ontwerp van de rijdende werkplaats is afkomstig van Technomarketing.com in Roosendaal. Wilt u het volledige artikel lezen? Registreer u dan eenmalig voor Aftersales Plus. De franchisers gaan na een selectietraject een overeenkomst aan met Delticom, dat online zorgt voor onder meer de aanvoer en planning van opdrachten. Deelnemers krijgen gedurende een week een interne technisch-commerciële opleiding. Vervolgens gaan ze als Mobile Mech Partner aan de slag, met een op maat ingerichte Iveco Daily. De franchiser bepaalt zelf hoeveel ‘hulp’ vanuit het hoofdkantoor in Hannover gewenst is.