Maarten Molenaar †
In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling.
Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa.
Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.
Bekijk de laatste artikelen van Maarten Molenaar †
0 reacties
Als mij gevraagd zou worden wat een gemakkelijke manier is om meer nieuwe auto’s te kunnen afzetten, dan zou ik ook meteen roepen (zonder verder nadenken) “de BPM is te hoog, die moet omlaag”. Bij zo’n uitlating zou ook ik geen aandacht (willen) geven aan het feit dat de BPM een jaar of tien geleden veel hoger was, het bracht toen bij vergelijkbare aantallen nieuw verkopen jaarlijks zo’n 4 miljard in het laatje bij de fiscus. Bovendien zou ik, net als Van Eijck blijkbaar, maar al te graag voorbij willen gaan aan het feit dat autoproducenten jarenlang door sjoemel-software (al weer bijna vergeten?) iedereen hebben bedonderd en dus ook de fiscus in ons land. Maar nu duidelijk wordt dat ook de nieuwe emissie testen niet de werkelijke uitstoot in beeld brengen zou ik een aandrang om eens flink uit te halen naar anderen maar liever negeren. Gewoon stilzitten tot het scheren voorbij is en maar hopen dat de EV subsidie misschien toch doorgaat, zou ik denken.