Zonder grossier geen concept

De eerste grossiers hebben de beslissing genomen om als Autodistribution-grossier verder te gaan. Voor Doyen Auto Nederland sterkt dit het vertrouwen in de verdere uitrol van niet alleen het grossiersnetwerk, maar ook de drie werkplaatsconcepten die Autodistribution vervolgens zal introduceren. 

Grossiers enthousiast over nieuwe Autodistribution

Voor Kees Willemsen, salesdirecteur van Doyen Auto Nederland, is een snelle acceptatie van de partnergrossiers van groot belang. “Zonder ondersteunende grossiers kun je geen netwerk van werkplaatsconcepten opbouwen.”

Autodistribution heeft drie internationale formules in de portfolio die elkaar versterken, maar ieder hun eigen doelgroep hebben wat betreft type ondernemer: AD Garage, AD Garage Expert en Tech Expert. “We onderkennen dat niet alle universele autobedrijven hetzelfde wensenpakket hebben, of eenzelfde marktpositie in hun regio. We stemmen de samenwerking met grossier en individueel autobedrijf dan ook lokaal af. Samen maken we de beste keuze, waarbij het betreffende universele autobedrijf de belangrijkste stem heeft”, aldus Willemsen. 

AD Garage en AD Garage Expert zijn de formules waar de koppeling met Autodistribution ook duidelijk in de uitstraling is te zien. Tech Expert is geschikt voor elk garagebedrijf en is volledig gericht op techniek. Denk daarbij aan trainingen, hotline, het ter beschikking stellen van technische data en remote oplossingen.

Samenwerking

Willemsen: “Eerder al lieten we bij de lancering van het nieuwe Autodistribution weten dat we vooral samen met de grossiers en de autobedrijven de marktmogelijkheden gaan benutten en als één team de kar gaan trekken, waarbij de eigen lokale of regionale aanpak gehandhaafd blijft.” 

Peter de Haas van Excluparts in Nijmegen was al direct op LinkedIn te vinden met zijn aansluiting bij Autodistribution. “Het gaat ons zeker helpen om meer autobedrijven aan het netwerk te koppelen.” 

Renzo Wasseveld van Growa, met vestigingen in Lochem en Lichtenvoorde, ervaart zijn keuze voor Autodistribution als een flinke stap vooruit. “De uitstraling van Autodistribution helpt ons weer om in deze gekke tijd een positieve stap te zetten. Bovendien denk ik dat we in de regio’s waar we actief zijn nog voldoende kansen hebben om universele autobedrijven ervan te overtuigen voor onze AD-werkplaatsconcepten te kiezen.”

Hans van de Berg van HAP uit Veldhoven doet al sinds 1998 zaken met Doyen. “De keuze voor Autodistribution is tegelijkertijd ook een professionaliseringsslag, een volgende stap voorwaarts, zeker ten aanzien van de concepten die worden ondersteund.”

Kwaliteiten

De eerste automaterialengrossier die voor de samenwerking met het nieuwe Autodistribution tekende, was Ototec, met vestigingen in Drachten en Tynaarlo. Eigenaar Wim Spanhoff: “Ik geloof sowieso dat samenwerking een goede zaak is. Met Autodistribution, dat zowel op grossiers- als garageniveau toch een internationaal gedragen concept is, denk ik dat we stappen kunnen maken. Natuurlijk is het realiseren van groei in deze tijd een uitdaging. Ik denk wel dat we nu handvatten hebben om die uitdaging aan te gaan.” 

Erik Swieringa van de gelijknamige grossiersgroep, met vestigingen in Gorredijk, Sneek en Heerenveen, heeft zijn eerste bestelauto’s in de Autodistribution-kleuren al rondrijden. “Ik zie absoluut de kwaliteiten van het AD-merkbeeld. Vergeet ook niet dat Autodistribution een internationale uitstraling heeft en dat er op grossiersniveau een grote partij achter zit. Voor de uitrol van de drie werkplaatsconcepten denk ik dat dit voor universele autobedrijven een extra argument kan zijn om voor Autodistribution te kiezen.” 

Tenslotte de reactie van Gerrit Koops van grossier AGJ uit Elburg: “Bij mijn klanten heb ik op voorhand over de herintroductie van Autodistribution en AD Garage gesproken. Daarbij bleek AD Garage nog steeds een vertrouwde naam te zijn. Voor mij reden genoeg om voor de toekomst mede te bouwen op Autodistribution.”

Jos Veldhuisen

Hoofdredacteur Aftersales Magazine met als persoonlijk motto: 'I am Aftersales'

Van Jos Veldhuisen zijn er nog 1612 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Jos Veldhuisen

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *