CarGarantie heeft het in 2023 gelanceerde Europese dealertevredenheidsonderzoek afgerond. Met de laatste resultaten van Duitsland en Oostenrijk zijn nu de volledige resultaten beschikbaar, inclusief die van Nederland, België, Polen, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Spanje. In alle onderzochte landen behaalde CarGarantie een gemiddelde score van meer dan 4 van de 5 sterren.
Dit betreft een gecalculeerd gemiddelde van alle vragen waarvoor de tevredenheid kon worden beoordeeld met 1 tot 5 sterren. De respondenten waren vooral tevreden over het productassortiment. Dat kreeg een gemiddelde waardering van 4,55 van de mogelijke 5 sterren.
CGWEBline, het online platform voor het afsluiten en beheren van CarGarantie-producten, en CGClaimsWeb, het platform voor het melden en verwerken van schadeclaims, kregen zeer hoge cijfers met respectievelijk 4,49 en 4,42 sterren. De resultaten waren consistent in heel Europa, met slechts kleine afwijkingen tussen de afzonderlijke landen.
Service, claimverwerking en verkoop
De focus op servicekwaliteit is ook zichtbaar in het ServiceCenter en claimverwerking. De competentie van de serviceteams, de tevredenheid over afhandeling van vragen en problemen, het algemene schadebeheer en de vriendelijkheid en deskundigheid van de garantieclaimbehandelaars werden beoordeeld met een gemiddelde van ongeveer 4,5 tot 4,6 sterren. De kwaliteit van het advies van het verkoopteam kreeg zelfs 4,75 sterren.
Beste Merken 2024
De onderzoeksresultaten zijn niet de enige bevestiging van de kwaliteit van CarGarantie. Onlangs nog werd CarGarantie voor de zesde keer uitgeroepen tot “Beste Merk” in de categorie “Garantie voor gebruikt auto’s”. De prijs werd uitgereikt in maar liefst veertien productcategorieën door het marktonderzoeksinstituut puls, waarbij een enquête werd gehouden op representatieve basis onder 500 Autohaus- en asp-lezers.
Partner voor retailers en fabrikanten
Dr. Marcus Söldner, voorzitter van de Raad van Bestuur CarGarantie: “Feedback en kritiek zijn van het grootste belang voor CarGarantie. Dat is de enige manier waarop we onze producten en diensten voortdurend kunnen verbeteren. Ik wil daarom alle deelnemers bedanken die de tijd hebben genomen om deel te nemen aan ons onderzoek. De resultaten tonen aan dat expertise en servicekwaliteit een belangrijk verschil maken en dat onze focus hierop terecht is.”
Het is nu zaak om de gedetailleerde resultaten te analyseren en de vele verbetersuggesties die zijn ontvangen, te implementeren. “Ons doel is niet alleen om het hoge niveau van onze diensten te handhaven, maar ook om ze verder uit te breiden.”