De bedrijven WUA en Traffic4u hebben in maart een onderzoek gedaan naar de populairste website onder online oriënterende autokopers. Volkswagen.nl is het meest geraadpleegd, daarna de sites van Peugeot en Alfa Romeo. In totaal zijn 53 websites beoordeeld met 201 beoordelingen.

Volkswagen.nl is de best bezochte website van de branche. 45 procent van de respondenten komt erop terecht. De website scoort vervolgens eerste plaatsen op de thema’s webimago, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Uiteindelijk wijst 17,5 procent van de respondenten Volkswagen aan als favoriet.

Peugeot staat zowel qua vindbaarheid als eindscore op de tweede plaats. 32,5 procent van de respondenten bezoekt Peugeot.nl tijdens de vrije oriëntatie. De respondenten geven vooral goede waarderingen voor informatiewaarde en vertrouwen. 7,5 procent kiest voor een auto van Peugeot.

Alfa Romeo eindigt als derde, ondanks een matige online vindbaarheid. Slechts 12,5 procent van de respondenten weet de website te vinden. AlfaRomeo.nl scoort een eerste plaats op vormgeving en een tweede plaats op eerste indruk. Alfa Romeo weet uiteindelijk toch 5 procent van de respondenten te overtuigen.

Dit zijn de 22 best presterende organisaties volgens het onderzoek:

Plaats 
Website Cijfer
01. Volkswagen.nl 6,6
02. Peugeot.nl 5,5
03. Alfaromeo.nl 5,5
04. Opel.nl
5,3
05. Auto.nl
5,2
06. A-point.nl
5,1
07. Ford.nl
5,0
08. Renault.nl
4,9
09. Citroën.nl
4,8
10. Kia.nl
4,8
11. Chevrolet.nl
4,7
12. Dacia.nl
4,6
13. Honda.nl
4,6
14. Seat.nl
4,5
15. Anwb.nl
4,4
16. Mercedes-benz.nl 
4,3
17. Autotrack.nl
4,3
18. Skoda.nl
4,3
19. Toyota.nl
4,3
20. Fiat.nl
4,2
21. Audi.nl
4,2
22. Nissan.nl
3,4

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties