In samenwerking met VRN Logistiek en schadeherstelketen A.A.S. begint Stichting Duurzaam Repareren per 1 augustus een pilot op het gebied van autoglasinzameling. Doel is de drempel te verlagen, zowel operationeel als financieel, om ook kleinere hoeveelheden glas te laten afvoeren en hergebruiken.

filon_harryVRN Logistiek uit Zoetermeer voert reeds de inzameling van vlakglas uit de bouwsector af, voor transport naar en verwerking door Maltha Glasrecycling in België. “We willen een eenvoudige, complete regeling optuigen, tegen lage kosten voor de garagist”, zegt Duurzaam Repareren-directeur Harry Filon tegen Aftersales Magazine. Door “logistiek mee te liften” zou een bedrag van een euro per ruit haalbaar moeten zijn voor het autobedrijf. Volgens Filon verdwijnen autoglas en restanten van vlakglas nog te vaak in containers met restafval. In de pilotfase zal mogelijk een keten uit de autoglassector aansluiten. De naam ervan is niet bekend gemaakt. Duurzaam Repareren wil containers van zo’n twee kuub bij een deelnemend autobedrijf plaatsen. Via een app kan een volle container worden aangemeld voor lediging. Ook dit aspect zal in de pilot worden uitgeprobeerd.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties