Het gebrek aan winterse omstandigheden heeft de bandenmarkt flink opgeschud. Zo is de all-season band immens populair; de verkoop van de winterband ingezakt en is er een verschuiving van premiummerken naar budgetbanden.

Dit blijkt uit de cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. In december 2013 werden er maar liefst 15 procent minder winterbanden verkocht aan consumenten dan een jaar eerder. In de maanden oktober 2013 tot en met januari 2014 bedroeg de daling 12 procent.

Bovendien was er in de verkoop van winterbanden een verschuiving te constateren van premium merken naar budgetbanden. Hierdoor kwam de omzetdaling volgens GfK uit op  17 procent. De verkoop van all-season banden steeg daarentegen met 41 procent.

De totale verkoop van banden is in de periode van oktober tot en met januari 2014 gedaald met 5 procent.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties