Runflat is niet langer voorbehouden aan enkele premiummerken die hun auto’s er af-fabriek van voorzien en de betreffende aftermarket. Bridgestone lanceert Driveguard, een serie banden met noodloopeigenschappen voor een breed publiek.

Hoewel runflat al jaren op de markt is, schijnt slechts zes procent van de automobilisten het begrip te kennen. Dit blijkt uit onderzoek van Bridgestone. Met de nieuwe lijn wil de fabrikant het bewustzijn onder eindconsumenten vergroten van de gevaren die een lekke band met zich meebrengt. Zowel wat betreft prijs als wat betreft het rijcomfort moet Driveguard gelijkwaardig zijn aan het niveau van de bekende premium banden.

Bridgestone onderstreept bovendien het milieuvriendelijke karakter: de band kan volledig gerecycled worden en door het reservewiel overbodig te maken is er gewichtsbesparing wat gunstig uitpakt op het verbruik. Om de banden te vermarkten wordt de komende weken de vakhandel nog uitgebreid geïnformeerd.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
16 april 2025
Garagenetwerken AllParts groeien door
16 april 2025
Hiltermann optimaliseert met Vinacles voorraadfinanciering
16 april 2025
Alliance vergroot grip op aftermarket EV’s
16 april 2025
Nieuwe CEO LKQ Benelux-France bekend
16 april 2025
RODI 2024: zorgen over toekomstige winstgevendheid
15 april 2025
BOVAG doet formeel bod voor nieuwe cao MvT
Meest bekeken berichten
Recente reacties