De Helmondse fabrikant van zonnecelauto Lightyear heeft oud-topman Johan Vos van Tesla aangetrokken. Officieel betiteld als Chief Commercial Officer gaat hij de commerciële strategie van Lightyear leiden.

Bij Tesla had Vos als Senior Director een aanzienlijk aandeel in de snelle uitrol van verschillende Tesla-modellen in Europa, waaronder de Model 3. In de periode dat Vos bij Tesla werkte, groeide zijn team uit van 500 naar 2.500 medewerkers in onder andere marketing, sales, levering en service.

Missie

Bij Lightyear gaat hij de groei en activiteiten van het commerciële team leiden. Daarnaast krijgt hij als directielid een belangrijke rol in het opbouwen van een klantgerichte organisatiestructuur. Vos: “De missie van Lightyear, schone mobiliteit voor iedereen, spreekt me heel erg aan. Ik kijk ernaar uit om hier met het team aan bij te dragen, door een soepele klantervaring te bieden; van bestelling en levering tot een uitstekende service.”

Ambitie

Lex Hoefsloot, ceo bij Lightyear, over Vos: “Johan heeft een commerciële mindset en kan daarmee een significante bijdrage leveren aan het integreren van premium services in Lightyear’s waardeketen. Het opkrikken van onze commerciële activiteiten is cruciaal om onze ambitie te verwezenlijken: vóór 2035 moeten er 9,5 biljoen zonnekilometers afgelegd zijn.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties