De technische helpdesk voor Bovag Schadebedrijven is met ingang van 1 februari ondergebracht bij Autoniveau.

De helpdesk is actief sinds eind 2017 en werd voorheen verzorgd door Innovam. Bovag zag echter mogelijkheden om de dienstverlening te verbeteren. “Een breder aanbod van diensten, continue bezetting en professionalisering”, aldus branchemanager Frank Ruygrok.

“Autoniveau heeft jarenlange ervaring in het ondersteunen van autobedrijven met technische informatie. Dit is één van hun kernactiviteiten. De auto- en ruitschadeherstellers zijn voor hen weliswaar een nieuwe doelgroep, maar de afgelopen periode hebben we gewerkt aan een goede overdracht en enkele medewerkers van het eerste uur blijven betrokken. De kennis en expertise over Bovag-bedrijven is dus geborgd.”

Zelfstandig

Uitgangspunt voor de helpdesk is dat bedrijven uiteindelijk zelfstandig de juiste informatie boven water moeten kunnen krijgen. Ruygrok: “Daarnaast gaan we samen een aantal trainingen voor schadeherstellers ontwikkelen over het gebruik van originele fabrikantendata.”

Ook werken Bovag en Autoniveau aan een uitbreiding van de dienstverlening. Ruygrok: “We kijken naar oplossingen op het gebied van remote diagnostics. Denk aan het coderen van een accu, het inleren van sleutels of een trekhaak configureren, maar ook aan oplossingen voor Pass-Thru, het op afstand downloaden van software-updates. Ook schadeherstelbedrijven krijgen daar de komende jaren vaker mee te maken. Door de samenwerking met Autoniveau zorgt Bovag dat de ondersteuning daarvoor in huis is.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
Occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
2 juli 2025
Breeman verder als Dusseldorp
2 juli 2025
Zwarte goud
Meest bekeken berichten
Recente reacties