Het automerk MG heeft Mike Belinfante aangesteld als Senior Manager Public Relations Europa. Belinfante (onder meer ex-Hyundai) gaat voor MG de Europese afdeling Public Relations uitbouwen en treedt op als woordvoerder.
Belinfante (57) heeft ruime ervaring als PR-man in de auto-industrie. Na een carrière in de journalistiek, onder andere bij de Haagsche Courant en het hoofdredacteurschap bij lifestylebladen TALKIES Magazine en AM (van zakenvrouw Annemarie Van Gaal), trad Belinfante in februari 2005 als Manager Public Relations in dienst van de Nederlandse Hyundai-importeur Greenib Car.
Belinfante vervulde in de jaren daarna ook de communicatie voor Greenib Car’s moederconcern AutoBinck en het Japanse Infiniti. Ook nadat Greenib Car in 2016 werd overgenomen door Hyundai en als Hyundai Motor Nederland verder ging, bleef Belinfante voor de Koreaanse autofabrikant actief.
Nu heeft Belinfante voor het teruggekeerde merk MG gekozen: “Na ruim 15 jaar Hyundai werd het tijd voor een nieuwe uitdaging”, verklaart Belinfante zijn keuze. “MG is weliswaar een bekend automerk, maar is helemaal gerestyled. Het Britse automerk staat bekend om zijn sportieve, avontuurlijke en betaalbare auto’s en richt zich nu op de elektrische auto. Dat betekent dat er volop werk aan de winkel is om de bekendheid van MG verder vorm te geven”.
0 reacties
Als PR adviseur van Hyundai Motor Holland en Greenib Car van 1978 tot 1991 had ik regelmatig contact met Mike Belinfante. Nog steeds volg ik Hyundai met facebook contact met een van Koreanen die bij Hyundai Motor Holland voor de onderdelen verantwoordelijk was. Later directeur Kia in USA.
MG heeft in mijn leven en carrière een grote rol gespeeld. Mijn eerste auto was een MG TD en mijn huidige twaalfde MG een MGB. Sinds 1957 ben ik lid van de MG Car Club Holland en ben daarin nog steeds actief – vandaar erelid sinds 2015. Mike is betrokken bij de elektrische ZS EV. Wordt de grote schare MG-volgelingen (MG Car Club werd in 1955 als eerste merkenclub in Nederland opgericht en heeft nu circa 2.600 leden) betrokken nij zijn PR-werk voor het huidige (Chinese) MG?