Stichting Schadegarant heeft haar platform eXchange gekoppeld aan het SaaS-platform (Software as a Service) van Openclaims. Hierdoor kunnen de klanten van bij Schadegarant aangesloten verzekeraars straks zelf digitaal hun schade melden, een afspraak voor herstel maken en de voortgang volgen.

“Schadegarant heeft de goede referenties uit de verzekeringsbranche, met name uit het volmachtkanaal, mee laten wegen in de keuze voor het platform van Openclaims”, aldus Frank van Donk, directeur Schadegarant. “Door dit platform als voorportaal aan ons proces toe te voegen verwachten wij dat de schadeafwikkeling bij verzekeraars en gevolmachtigd agenten vereenvoudigt. Bovendien maakt dit voorportaal het eenvoudiger om verzekerden naar ons herstelnetwerk te verwijzen.”

Eigen huisstijl

De online omgeving kan gelabeld worden in de huisstijl van de verzekeraar of volmacht. Via een fotomodule kunnen verzekerden bovendien zelf een aantal foto’s van de schade toevoegen. Met deze nieuwe service wil Schadegarant het herstelproces versnellen. Ook voor schadeherstelbedrijven biedt het voordelen: zij kunnen eerder werkzaamheden inplannen op basis van de foto’s. Er is dan ook geen apart intakegesprek meer nodig.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
22 augustus 2025
Mercedes met TSR in metaalrecycling
22 augustus 2025
Pirelli winnaar bandentest Auto Express
21 augustus 2025
‘ING beste allrisk-verzekeraar’
21 augustus 2025
BOVAG trekt Vakgarage De Kruijf terug uit verkiezing
21 augustus 2025
Toyota en Mazda testen energieopslagsysteem
21 augustus 2025
WA+ soms goedkoper dan WA
Meest bekeken berichten
Recente reacties