ABS introduceert nieuwe huisstijl

ABS All Brake Systems introduceert deze maand zijn nieuwe huisstijl. Zowel het logo als de verpakking heeft een gedaanteverwisseling ondergaan. Beide symboliseren volgens de specialist in remdelen, stuur- en ophangingsdelen en wiellagers de kernwaarden van het bedrijf.

Het nieuwe logo is rond, bestaat uit diverse segmenten en kan direct gelinkt worden met de diverse productgroepen. De ronde vormen (symbool voor mobiliteit), 3D segmenten en asfaltondergrond resulteren in een passende uitstraling, zegt ABS All Brake Systems.

De laatste tien jaar heeft de onderneming volgens managing director Martijn Snijders een sterke groei doorgemaakt – in volumes, magazijnruimte, productlijnen en service. “Bij al deze mooie ontwikkelingen hoort een logo dat een en ander onderstreept.” Het nieuwe, 3D symbool beeldt volgens Snijders alle kernwaarden van de onderneming uit, “vanaf de start met remdelen tot ver in de toekomst.”

De komende tijd zal de oude verpakking langzaam maar zeker plaatsmaken voor de opvolger, die rond de Automechanika Frankfurt (13 t/m 17 september) steeds vaker over de toonbank zal gaan.  “De gefaseerde invoering is een efficiënte en duurzame manier om de huisstijl uit te rollen”, stelt marketing manager Mats Hofstra. “Door het enorme assortiment dat wij in IJsselstein beschikbaar hebben is alles ompakken geen optie.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Van Maarten Molenaar † zijn er nog 2349 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Maarten Molenaar †

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.