Bandenfabrikant Hankook heeft haar tweede kwartaal (Q2) van dit jaar afgesloten met een omzet van 1,25 miljard euro. Dit is een stijging van 18,5 procent ten opzichte van vorig jaar. De operationele winst van het bedrijf steeg tot 145,71 miljoen euro.

De Ultra High Performance-banden (UHP)van het bedrijf registreerden, op jaarbasis, in het tweede kwartaal een groei van 22,2 procent in de wereldwijde verkoop. Noord-Amerika en de buitenlandse OE-verkoop kenden in Q2 de grootste groei met respectievelijk 30 en 38,3 procent. De omzet die uit de OE-verkoop gehaald werd kwam uit op een toename van 41,3 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van 2011.

Seung Hwa Suh, vice-voorzitter en ceo van Hankook Tire: “De gezonde en huidige groei die we nu meemaken is grotendeels te danken aan onze wil om premium UHP-banden en milieuvriendelijke producten te ontwikkelen. We zullen doorgaan met het uitbreiden van ons distributienetwerk en onze marketingactiviteiten.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 september 2025
‘Kwart pechgevallen had voorkomen kunnen worden’
18 september 2025
KwikFit breidt partnernetwerk e-bike service uit
18 september 2025
De menselijke factor
17 september 2025
Fastned Gentbrugge als blauwdruk
17 september 2025
Met Logpay-kaart ook naar Argos en amiGo
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
Meest bekeken berichten
Recente reacties