Is jouw autobedrijf klaar voor 2019?

Partnercontent

Mensen regelen alles via het internet, ook omtrent hun auto. Bovenaan de zoekresultaten staan in Google is dus een goede manier om meer occasions te verkopen en/of te zorgen voor een hogere werkplaatsbezetting. Maar hoe kom je bovenaan te staan?

Maar 6% van de Nederlandse bevolking maakt géén gebruik van internet.

Steeds meer mensen zoeken ‘lokaal’ door een plaatsnaam toe te voegen aan hun zoekopdracht, zoals ‘autobedrijf Enschede’. Om klanten je beter te laten vinden op Google, is het handig gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf. Deze gratis dienst van Google waarbij je jouw bedrijfsgegevens kunt beheren en je bedrijf beter zichtbaar maakt in de zoekresultaten. Volgens Google wordt meer dan de helft van alle zoekopdrachten op mobiele apparaten gedaan. Circa 30% daarvan is gericht op een lokaal bedrijf en meer dan driekwart van de mensen die een zoekopdracht doen op hun smartphone bezoekt binnen 24 uur een lokaal bedrijf. Als je online goed gevonden wilt worden, is Google Mijn Bedrijf cruciaal.

Een veilige en snelle website

Uit onderzoek blijkt dat 85% van de mensen niet verder kijken op een website wanneer deze niet veilig is. Je herkent een veilige website door het slotje in de URL-balk. Wie nog steeds een onveilige website heeft, dient nu echt over te stappen naar een veilige verbinding. Een veilige website is erg belangrijk voor de online vindbaarheid. Verder speelt ook de laadtijd van de website een rol in de zoekresultaten van Google. Niet alleen klanten vinden het prettig wanneer een pagina snel laadt, maar ook Google plaatst snelle websites boven een website die traag laadt. Wiens website nog niet veilig of langzaam is kan het beste contact opnemen met de websitebouwer.

Responsive en milieuvriendelijk

Iedereen beschikt tegenwoordig wel over een smartphone: volgens het CBS beschikt 90% van de Nederlandse bevolking (12 jaar en ouder) over een mobiele telefoon die toegang heeft tot het internet. Daarom zet Google websites die mobielvriendelijk (of responsive) zijn boven sites die dat niet zijn. Uit een onderzoek van Autoscout blijkt bovendien dat 80% van de mensen een nieuwe occasion zoekt via een mobiel apparaat. Zorg er dus voor dat ook jouw (potentiële) klanten je website eenvoudig en snel kunnen bezoeken op hun mobiele telefoon.

Een betrouwbare online partner

Naast bovenstaande tips zijn er nog tal van mogelijkheden. Denk hierbij aan zoekmachine-optimalisatie, linkbuilding, zoekmachine-adverteren of contentmarketing. Daarom is het prettig over een online partner te beschikken die je kunt vragen om advies en hulp.

Uit onderzoek van Autoscout blijkt dat 80% van de mensen een nieuwe occasion zoekt via een mobiel apparaat.

Autosociaal is zo’n online partner. Zij bieden autobedrijven een online totaaloplossing die bijdraagt aan het bedrijfsresultaat van jouw autobedrijf. Bas de Jong, creatief vormgever bij Autosociaal: “Onze online totaaloplossing is continu in ontwikkeling zodat autobedrijven zich geen zorgen hoeven te maken over de digitale toekomst. Daarnaast proberen wij autobedrijven zo veel mogelijk te ontzorgen en van gedegen advies te voorzien op online gebied.”

Meer relevante artikelen informatie via: https://www.autosociaal.nl/blog-2019

Roy Roelofs

Eigenaar en oprichter van Autosociaal

Van Roy Roelofs zijn er nog 10 artikelen verschenen. Meest recente artikelen van Roy Roelofs

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *