Mijngarage.nl komt met een eigen aftermarket telematicaoplossing; de Mijngarage plug-in. De eerste plug-ins reikt mijngarage.nl uit aan haar deelnemers op 1 juni 2016. Het betreft de combinatie van en dongel voor de EOBD-stekker in de auto en een app voor de smartphone van de berijder.

De app waarschuwt automobilisten bij een technische storing en die informatie wordt direct gedeeld met de garage die de automobilist zelf heeft ingesteld als servicepunt. De automobilist weet wat er met zijn auto aan de hand is en de garage kan direct contact opnemen en zijn klant helpen.

De plug-in wordt vanaf 1 juni geïntroduceerd bij de ruim 1600 aan Mijngarage.nl deelnemende autobedrijven. Dit gebeurt op negen verschillende data en locaties in het land. Mijngarage.nl-deelnemers kunnen vanaf maandag 9 mei een online uitnodiging in hun mailbox verwachten. Tijdens de presentaties worden alle technische details en commerciële mogelijkheden van de plug-in helder uiteengezet. Elke deelnemer ontvangt tevens een plug-in om zelf te testen.

De plug-in is vanaf september 2016 beschikbaar voor de consument. Tot die tijd worden alle Mijngarage-deelnemers zo goed mogelijk geïnformeerd en voorzien van promotiemateriaal om de plug-in te promoten onder hun klanten.

Lees meer over dit concept in aanstaande editie van Aftersales Magazine, die uitkomt op 13 mei. Geïnteresseerd in ontwikkelingen op het vlak van telematica? Dan is het Eerste Nationaal Telematicacongres een aanrader.

Mijngarage plug-in

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 december 2025
Car Service Partner groeit met vier bedrijven
5 december 2025
SWOV: Impopulaire maatregelen nodig voor vergroten verkeersveiligheid
5 december 2025
RAI Automotive Industry NL luidt de noodklok
5 december 2025
Vijftig elektrische Mini’s voor Profile
5 december 2025
Texa lanceert E-Diag Charger
4 december 2025
Omzet Autodoc stijgt met 17,0 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties