Twaalf autofabrikanten, verenigd in Auto Alliance, willen vanaf 2017 met een privacybeleid voor slimme auto’s gaan werken. Hierdoor moet de dataverzameling transparant en veilig zijn, maar ook moet duidelijk zijn welke informatie geregistreerd, gebruikt en gedeeld wordt.

De Auto Alliance bestaat uit BMW, Chrysler, Ford, General Motors, Jaguar/Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Porsche, Toyota, Volkswagen en Volvo. Zij nemen in het privacybeleid de duur dat informatie wordt bewaard op. De gegevens worden namelijk niet langer bewaard dan noodzakelijk.

Er worden wel vraagstekens gesteld bij de veiligheid van de data die slimme auto’s verzamelen. De autofabrikanten zouden bewust hun software slecht beveiligen, zodat de communicatie tussen de verschillende programma’s zo simpel mogelijk blijft. De betrouwbaarheid van de data zou daardoor hoger zijn.

Het privacybeleid van Auto Alliance vind je hier >>

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
5 november 2025
Stijging autokilometers te danken aan groei wagenpark
5 november 2025
De volgende stap in Bosch Remote Diagnostics
4 november 2025
2,2 procent meer occasions verkocht
4 november 2025
Bosch vernieuwt online trainingsprogramma
4 november 2025
Campus VTS: een nieuwe stap vooruit voor garages
4 november 2025
Autobedrijf aansprakelijk na hack mailbox?
Meest bekeken berichten
Recente reacties