PSA en General Motors zijn officieel een verregaande strategische samenwerking aangegaan om samen de Europese concurrentie aan te gaan. De afspraak geldt voor de lange termijn en is mede bedoeld om de kosten per auto te drukken en de winstgevendheid te vergroten.

De gemaakte alliantie rust op het wereldwijd delen van platforms, componenten en modules en daarnaast het gezamenlijk inkopen van goederen en onderdelen bij toeleveranciers. PSA en GM blijven ieder afzonderlijk hun voertuigen verkopen en geven jaarlijks 125 miljard dollar aan onderdelen uit.

Als gevolg van de samenwerking kondigt PSA aan dat zij via aandelenuitgifte extra kapitaal van één miljard euro denkt op te halen en GM neemt een belang van zeven procent in PSA. Zij is daarmee de op één na grootste aandeelhouder van de Franse autofabrikant.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties