Renault wil als producent van lichte bedrijfswagens een nieuwe stap zetten. Het merk is al 17 jaar nummer één op de Europese markt en heeft een sterke positie op de Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse markt. De fabrikant is vastberaden deze successen uit te bouwen.

Om die ambitie te realiseren, breidt Renault zijn activiteiten uit in het segment van de pick-ups. Deze modelvariant is wereldwijd goed voor meer dan een derde van de verkopen van lichte bedrijfswagens. Afgelopen juni lanceerde Renault in Buenos Aires de Renault Duster Oroch, bestemd voor de Zuid-Amerikaanse markt. De Alaskan Concept die Renault vandaag introduceert, is een opvallende en concrete studie van een pick-up die de fabrikant wereldwijd wil aanbieden. De auto werd ontworpen door Nederlander Laurens van den Acker, senior vice president, Corporate Design.

Renault Pro

Tegelijk met dit product- en marktoffensief lanceert Renault een wereldwijd merk: Renault Pro Plus, bestemd voor klanten en gebruikers van lichte bedrijfswagens. Behalve dat Renault Pro Plus service en producten op maat levert, begeleidt het gespecialiseerde Pro Plus netwerk zijn zakelijke klanten optimaal in elke fase, van advertenties tot aftersales-service. Renault Pro Plus maakt de klantbeloften van Renault concreet en is een integraal onderdeel van de ambities om wereldwijd koploper te worden op de markt voor lichte bedrijfswagens.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
Occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
2 juli 2025
Breeman verder als Dusseldorp
2 juli 2025
Zwarte goud
2 juli 2025
‘Liever een klein baasje dan een grote knecht’
Meest bekeken berichten
Recente reacties