bekeken: 945 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Autoschade Lambert: app intake op locatie

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 13 juli 2018, 10:58

Leestijd: < 1 minuut

Autoschade Lambert, met vestigingen in Eindhoven en Sint-Oedenrode, lanceert een intake-app voor klanten om op locatie alle soorten autoschades te melden. De automobilist hoeft daardoor niet meer eerst naar het schadeherstelbedrijf.

Nadat hij het kenteken heeft doorgegeven, ontvangt de gedupeerde stappenplan met instructies, zoals de te nemen foto’s en de manier om de schade via de app digitaal door te geven. Autoschade Lambert stuurt daarna de datum voor een reparatie en/of een offerte.

Animatie

Voor hulp bij de intake-app heeft Autoschade Lambert een animatie geplaatst op haar website en de social-mediapagina’s. De app is ontwikkeld op basis van de Autozelfscan die de AVN Groep eerder al ontwikkelde voor de inname van leaseauto’s. “Deze app hebben wij samen aangepast tot onze nieuwe autoschade-intake-app”, zegt directrice Steffie van der Velden-Brouwers. “Als de foto’s goed worden genomen, kunnen wij een betrouwbare calculatie maken en kijken hoe lang we de auto moeten inplannen. De klant kan ons laten weten of hij alleen een offerte wil of ook de schade hersteld wil hebben.” Voor de betrokkene levert de werkwijze tijdsbesparing op, terwijl voor Autoschade Lambert letterlijk meer ruimte ontstaat voor andere intake aan de receptie.

Standaardisatie

Ten opzichte van zelf foto’s versturen, zoals via een berichtendienst of per e-mail, biedt de nieuwe app onder meer het voordeel van fotostandaardisatie via horizontale en verticale hulplijnen. Daardoor is beeldmateriaal duidelijker en beter op afstand te interpreteren. De app (voor Android en iOS) is eigendom van AVN Group. “De moderne particulier wil veel meer dan vroeger in control zijn”, zegt AVN-accountmanager René Palsgraaf. “Waarom zelf ergens langsgaan als je ook met een app alles in gang kunt zetten?”

Autoschade Lambert is aangesloten bij de formule A.A.S. en fungeerde gedurende drie maanden als pilotlocatie. Sinds kort kent het familiebedrijf onder het label Dagherstel een derde locatie, bestemd voor kleine cosmetische schades. De overige A.A.S.-leden krijgen de app de komende tijd ook aangeboden. Mogelijk volgt via AVN in latere instantie een verdere uitrol naar andere geïnteresseerde branchepartijen.

Tags: , , , ,

Webshop voor gebruikte banden‘Maak differentiatie in…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties