bekeken: 1206 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Autotrack wint WUA-onderzoek occasionsites

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 31 augustus 2018, 16:40

Leestijd: 2 minuten

Consumenten hebben Autotrack gekozen als beste website in de zoektocht naar een tweedehands auto. Autoscout24 en Marktplaats worden twee en drie, Viabovag valt op door de vele eerste plaatsen per categorie.

Dat blijkt uit onderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau WUA. Aan het onderzoek naar de online oriëntatie op een tweedehands auto namen 200 consumenten deel. De deelnemende consumenten beoordeelden ieder, vanaf hun eigen computer, vier à vijf websites die zij bij de online oriëntatie op een tweedehands auto zouden gebruiken. De beoordelingen hebben geresulteerd in één overall score, de Web Performance Score.

Verbeteringen

Autotrack komt in het WUA-onderzoek als nummer één uit de test, met een Web Performance Score van 73, boven Autoscout24 (70) en Marktplaats (69). Autotrack scoort een eerste plek bij vindbaarheid, maar bijvoorbeeld ook bij het aanbod (verdieping). Sander van Veen, marketingmanager van Autotrack: “Wij zijn uiteraard bijzonder trots op deze uitkomst. Uiteindelijk gaat het erom dat de consument ons weet te vinden én, eenmaal op de site, ook vindt wat hij of zij verwacht. De resultaten laten zien dat we op een aantal concrete onderdelen van de customer journey verbeteringen kunnen doorvoeren, om de customer experience te optimaliseren.”

Nieuwe toetreder

Viabovag, de nieuwe toetreder, staat met een score van 53 op een zesde plaats, achter Gaspedaal (57) en Autotrader (63). De kersverse directeur van Viabovag, Wouter van Kesteren, ziet zich gesterkt door de hoge noteringen bij de verschillende categorieën. Zo staat de site op een eerste plek qua vormgeving, aanbod (eerste indruk) en merkbeleving. “We zijn de site destijds ook vanuit een ander oogpunt gestart, met als doel een snelle navigatie naar de detailpagina van de gezochte occasion. Dat we relatief kort na de lancering en de mediacampagne deze resultaten bereiken, geeft aan dat er goede keuzes zijn gemaakt.”

Ambities

De genomen steekproef is volgens Van Kesteren met 200 mensen ‘bescheiden’. “We waarderen de resultaten, maar we zijn nog lang niet klaar met de ambities voor dit mobiliteitsportaal. “Komende maanden concentreren we ons op het verbeteren van de info voor deelnemende autobedrijven middels het dashboard dat zij gebruiken. Voor komende maanden staan ook andere zaken nog op de agenda zoals de methode van koppelen met de occasionbeheersystemen.”

> > Zelf het onderzoek nalezen? Download het hier.

Tags: , , , , ,

PGA koopt Visser Automotive…Inter-Sprint-oprichter en…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties