fbpx
bekeken: 75 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Brabantse warmte bepaalt succes Garage Wilms

DOMEIN: Algemeen

Geplaatst op: 14 juni 2019, 11:49

Leestijd: 2 minuten

Een gastvrij autobedrijf, waar klanten zich op hun gemak voelen. Dat is wat Peter Wilms en Angelique van Berlo beogen met Garage Wilms. “De relatie met onze klanten gaat verder dan alleen hun auto.”

Partnercontent

Eigenaren Peter Wilms en Angelique van Berlo zijn inmiddels een bekend gezicht in Neerkant en omstreken. Service, kennis en een persoonlijke benadering, dat is wat (nieuwe) klanten trekt. Angelique houdt van interactie met klanten. “Het hen naar de zin maken, samen een kop thee drinken of even een praatje maken. Dat is heel belangrijk. Klanten vinden het leuk als je interesse toont.” Bij alles kijken ze naar de mens achter de klant. Zo ook bij klanten die duur onderhoud moeten laten uitvoeren, maar niet direct over de juiste middelen beschikken. “Hiervoor vinden we eigenlijk altijd wel een oplossing.”

Fundering Succes

De afgelopen 23 jaar heeft Garage Wilms een vaste klantenkring opgebouwd. “Ook na verhuizen blijven ze meestal terugkomen. We kennen onze klanten bij naam en hun persoonlijke situaties. We vragen hoe het met de kleine gaat na een geboorte, sturen een kaartje en klanten ontvangen een felicitatie via onze app.” De positieve klantbeoordelingenop Klantenvertellen onderschrijven dit: een 9,1 op basis van 415 beoordelingen.

Ook hebben ze een eigen app. “Klanten zijn vaak verrast dat we hier over beschikken en maken hier volop gebruik van. Ze stellen vragen via de chatfunctie en we zorgen dat ze zo snel mogelijk antwoord krijgen. Ook ‘s avonds en in het weekend.”

Stap extra

Garage Wilms is tevens deelnemer aan Autosociaal verbindt. Een campagne waarmee Autosociaal elk jaar autobedrijven de kans geeft om de band met hun klanten te versterken. Autobedrijven die aangesloten zijn bij Autosociaal kunnen klanten aandragen die het verdienen om het nieuwe jaar stralend te beginnen. Vervolgens maken deze klanten kans op een unieke belevenis. “Deze campagne past perfect in ons straatje”, vertelt Angelique. “Wij willen meer doen dan de klant van ons verwacht. Daarnaast had ik gelijk een geschikte klant in gedachten, iemand die wel een steuntje in de rug kon gebruiken.”

Deze klant was May Martens-van de Mortel, al jaren een vaste klant en een bekend gezicht in Neerkant. “May heeft geen kinderen en een aantal jaar geleden is haar man door een ziekte helaas overleden. Ze komt uit een groot gezin en één van haar zussen woont in Amerika. Helaas is deze zus ook ernstig ziek geworden. Daarbovenop heeft May vorig jaar een auto-ongeluk gehad. Daarom vond ik dat May wel een steuntje in de rug kon gebruiken door haar meer tijd met haar zus in Amerika te laten doorbrengen.”

“Het was fantastisch toen we een belevenischeque mochten uitreiken. We hebben ontzettend veel leuke reacties ontvangen en worden hier regelmatig op aangesproken. Naast dat het natuurlijk geweldig is voor May om tijd door te brengen met haar zus, was het voor ons een mogelijkheid om te laten zien hoeveel wij geven om onze klanten. Het mooiste vind ik nog wel dat May weer is gaan autorijden. Door het auto-ongeluk heeft ze een periode niet gereden, maar de actie heeft haar zoveel zelfvertrouwen gegeven dat ze weer in de auto is gestapt”, vertelt Angelique trots.

Autosociaal: “De manier waarop je als bedrijf omgaat met klanten heeft grote invloed op klanttevredenheid. Bovendien vinden mensen klantcontact steeds belangrijker bij de keuze voor een bedrijf. Kijk bijvoorbeeld naar Coolblue. Zij hebben een ‘directeur Tevreden Klanten’ en een ‘Glimlachmanager’. Allemaal bedoeld om een glimlach op het gezicht van de klant te toveren. Met een omzet van meer dan 1,3 miljard euro laten ze zien dat investeren in je klantrelatie werkt. Ook voor autobedrijven geldt dat wanneer je durft te te investeren in de relatie met je klanten dit omzet oplevert. Daarnaast biedt het mogelijkheden om je autobedrijf te onderscheiden van de concurrentie.”

Meer relevante artikelen informatie via: https://www.autosociaal.nl/blog-2019

Tags: , , , ,

Wendy Thijssen: ‘De spanning…Dealermodel verandert sterk…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties