bekeken: 4960 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Branchebrede ondersteuning garagebedrijven

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 20 maart 2020, 12:01

Leestijd: 2 minuten

Onder de naam ‘We support workshops’ komen de Nederlandse aftersalespartijen gezamenlijk in actie om autobedrijven te ondersteunen in tijden van corona.

Onder de huidige, voor veel ondernemers moeilijke en vooral onzekere tijden is binnen 24 uur een bijzonder project geboren. Belangrijke spelers uit de aftermarket hebben de handen ineengeslagen om samen de werkplaatsen van dit land te helpen de crisis te lijf te gaan.

WESP

Het initiatief komt van Bas Wintjes en Tim Fleuren van WESP uit Den Bosch. Zij vroegen zich af hoe zij werkplaatsen zouden kunnen helpen om de coronacrisis te doorstaan met data. Bij WESP zijn ze er namelijk van overtuigd dat data een betere raadgever zijn dan angst. “In tijden van grote onzekerheid is uit diverse studies gebleken dat je goede informatie moet hebben om je strategie te bepalen. Hoe beter je weet hoe je bedrijf er voor staat, hoe beter je door de storm kunt sturen. Gelukkig blijkt tot op heden dat de gevolgen voor de aftersales nog meevallen, maar iedere ondernemer zal de onzekerheid herkennen. En hoe moet je dan verder”, stelt Bas Wintjes.

Daarvoor komen Nederlandse aftersalespartijen nu gezamenlijk in actie. Alle werkplaatsen helpen kan maar op één manier. Wintjes: “Alleen als iedereen in onze branche de handen ineenslaat. Dagelijks maken we een speciaal, compact rapport waarmee de ondernemer de vinger aan de pols van zijn werkplaatsactiviteiten kan houden, direct kan sturen op de actualiteit. Twee pagina’s met makkelijk leesbare data die de temperatuur van de werkplaats meten. Ieder dag.”

Actie

Een plan is één, omzetten in actie is twee. Distributeurs, grossiers en anderen met direct contact met garagebedrijven werd gevraagd het plan te steunen. Lang hoefden zij niet na te denken. “We weten wat de hulp van WESP voor garagebedrijven kan doen”, benadrukt Johan van der Hoeven, directeur van Fource.

Simon Staadegaard van AAG Benelux: “Wij zien de noodzaak om onze klanten nu met informatie te ondersteunen en steunen het initiatief van harte.”

In korte tijd hadden de volgende partijen zich achter het plan geschaard: Autoniveau, Alliance Automotive Group, Doyen Group, Fource, Group Auto, Innovam, Koskamp, Molco, PSA/Distrigo, Rai Aftermarket en Aftersales Magazine. Anderen beraden zich nog, maar het plan van WESP wordt branchebreed gedragen.

Garagebedrijven die (gratis) mee willen doen, worden aangesloten op de WESP-database. Zij kunnen wekelijks de temperatuur van hun werkplaats meten. Ieder rapport, ieder garagebedrijf krijgt via de partners via Skype of telefonisch een toelichting op de cijfers en tips en adviezen om bepaalde zaken op te pakken. Verder komt er in de avonduren een gratis spreekuur voor bedrijven die met vragen zitten. Garagebedrijven die gratis willen deelnemen kunnen zich melden via info@mywesp.com

Tags: , , ,

Theo Slegers eerste TOP…VZR lobbyt voor 8 procent…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties