bekeken: 785 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

Bynco sluit eerste externe partij aan

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 6 november 2018, 12:03

Leestijd: 2 minuten

Het occasionplatform Bynco, een start-up van de Autobink-holding, gaat ook occasions van autobedrijf Van den Udenhout aanbieden. Door het platform voor derden open te stellen wordt het aanbod aan occasions op Bynco in eerste instantie verdubbeld.

Bynco maakt met de aansluiting van Van den Udenhout ernst met de belofte van eerder dit jaar om ook de remarketing voor derden te gaan doen. “We zijn duidelijk bezig met het afschalen van het eigen aanbod en het opschalen van het aanbod van derden”, licht directeur Jeroen Veldman van Bynco toe. “Wij doen waar wij goed in zijn: het online aanbieden van occasions. We merken toch dat er een groeiende groep consumenten is die een dergelijke aanschaf online wil doen. En niet ieder autobedrijf is daarop ingericht. Vergeet niet dat er jaarlijks 1,1 miljoen occasions worden verkocht. Als wij daar 1 of 2 procent aandeel in zouden kunnen verwerven, zou dat voor ons al een mooie businesscase zijn.”

Basisvereisten

Het totale aanbod van occasions van de Van den Udenhout bedraagt zo’n 500 auto’s. Reden waarom in eerste instantie slechts zo’n honderd auto’s via Bynco worden aangeboden is dat de fotografie van niet al die occasions voldoet aan de basisvereisten. Jeroen Veldman: “We willen bijvoorbeeld bij steenslag een foto van elke inslag. Uiteraard hoeven normale gebruikssporen die te verwachten zijn op een auto van een bepaalde leeftijd niet allemaal wordt gedocumenteerd.”

Voor Van den Udenhout gelden dan ook dezelfde regels als voor de occasions die Bynco zelf vanuit de eigen Autobinck-holding online te koop aanbiedt. Bynco beroept zich daarbij op het vergroten van transparantie bij de aankoop van een occasion: door ook kleine onvolkomenheden te presenteren weten klanten precies wat ze kopen. “Dat blijft zo”, aldus directeur Jeroen Veldman van Bynco. “Alle auto’s worden door ons gescreend voor ze op het platform komen. Zo bewaken we de kwaliteit. Dat is bij een online aankoop, met name die van een auto, cruciaal.”

Meer partijen

Bynco verwacht dat andere partijen snel volgen. Jeroen Veldman: “We willen eerst dealer voor het platform interesseren. In een later stadium zouden we ook voor importeurs het occasionaanbod kunnen presenteren.”

Jeroen Meijer van autobedrijf Van den Udenhout is in ieder geval enthousiast over de samenwerking: “Bynco neemt voor ons alle taken uit handen wat betreft het online aanbieden en vermarkten van ons aanbod. Zij hebben veel ervaring opgedaan over wat wel en niet werkt. Hun technische infrastructuur en organisatie is hier specifiek voor ontwikkeld, daar kunnen we zelf niet tegenop investeren.”

Tags: , , ,

Bovag beweegt, acties gaan…De mogelijkheden van…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties