bekeken: 759 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 51 vote, average: 3,00 out of 5
(3,00)
(Inloggen is vereist)

Bynco wil ook remarketing voor derden doen

DOMEIN: Retail

Geplaatst op: 1 mei 2018, 11:15

Leestijd: 2 minuten

Tijdens de uitreiking van de Spin Awards heeft Bynco een zilveren Spin Award gewonnen voor e-commerce.

De Spin Awards zijn ooit ingesteld om “creatieve innovatie in digitale media” te bevorderen. In de woorden van de jury: “Om in de vinnige wereld die ook wel autohandel heet een nieuw, toegankelijk online verkoopconcept te lanceren dat transparant is en op vertrouwen is gebaseerd, verdient alle lof. De passievolle presentatie beklonk de zilveren ring definitief.”

Online occasionverkoop

Bynco is de start-up van Autobinck die online jonge gebruikte auto’s verkoopt en timmert daarmee behoorlijk aan de weg. Directeur Jeroen Veldman: “We ontvangen elke maand 100 procent meer bezoekers op onze website en streven ernaar om in 2018 vier keer zoveel auto’s te verkopen als vorig jaar. Voor 2018 staat het vergroten van onze naamsbekendheid hoog op de agenda. We hebben net onze eerste radiocampagne achter de rug. Consumenten moeten namelijk nog wel bekender worden met het feit dat je tegenwoordig ook online een tweedehandsauto kunt kopen zonder dat je naar een autobedrijf moet”, aldus Veldman.

Behalve voor de verkoop van de eigen auto’s uit een van de Autobinck-bedrijven is Bynco interessant voor bedrijven die een afzetmarkt zoeken voor hun occasions. Veldman: “Steeds meer bezoekers zijn geïnteresseerd in ons concept. Daarom kijken we nu ook naar andere kanalen als fleetowners en leasemaatschappijen. Bynco kan voor hen de remarketing van hun auto’s doen en die auto’s direct aan particulieren verkopen. Een win-winsituatie voor beide partijen.”

Jubileum

Het was voor de twintigste keer dat de Spin Awards werden toegekend. Ze zijn ooit in het leven geroepen om “creatieve innovaties in digitale media” te bevorderen. In de categorie e-commerce werden dit jaar geen gouden Spin Awards uitgereikt. Een medewerker legt uit dat daarvoor bij de beoordeling een minimum aantal punten gescoord moet worden. Gouden Spin Awards houden daarmee door de jaren heen hun waarde. Er wordt zogezegd geen gouden Spin Award uitgereikt “bij gebrek aan beter”.

Automotive

Bynco is een van de weinig automotive gerelateerde bedrijven die een Spin Award in de wacht wist te slepen. Zo was er ook een zilveren Spin Award voor Porsche 24, “een welgevormde app waar niet alleen Porsche-rijders blij van worden, maar ook deze jury. Een strak, functioneel ontwerp dat is doorgevoerd tot in de fijnste details, in combinatie met prachtig illustratiewerk.”

In de categorie Banner (digitale marketing), een van de  ontving Audi een Gouden Spin Award voor zijn 3D banner. “Via de banners maakt het automerk zijn motto ‘Voorsprong door techniek’ meer dan waar. Door interactie en de ingenieuze toepassing van 3D, waar de liefde voor het bannervak én het technologisch vernuft, van afspat. Een voorbeeld van hoe de banner ook de komende 20 jaar relevant kan blijven.”

Tags: , , , , , ,

Autorola veilt dertig jonge…Autoverkoop +17,5 procent in…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties