bekeken: 1097 x
Waardeer dit artikel:
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
(0,00)
(Inloggen is vereist)

CarGarantie: 502 euro per schadegeval

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 25 april 2017, 13:12

Leestijd: 1 minuut

Uit onderzoek van CarGarantie blijkt dat de gemiddelde reparatiekosten zich op een stabiel niveau handhaven: gemiddeld 502 euro per schadegeval. CarGarantie baseert zich op 688.824 verstreken garanties voor tweedehandsauto’s en 251.593 verlengde garanties voor nieuwe auto’s die hun looptijd van 12, 24 en 36 maanden erop hadden zitten.

Bij tweedehandsauto’s is en blijft de motor de grootste slokop. Bovendien wisten zij hun aandeel zelfs te verhogen van 21,7 procent naar 22,9 procent. Tot en met plaats 4 zijn er nauwelijks verschillen ten opzichte van het vorige jaar. Na de motor volgt het brandstofsysteem (inclusief turbolader), terwijl de versnellingsbak de derde plaats inneemt (2015: plaats 4). De elektrische installatie sluit de rij af (2015: plaats 3).

Nieuwe auto’s

De verlengde garanties voor nieuwe auto’s tonen een heel ander beeld. De koploper van 2015, de motor, werd verdrongen door het brandstofsysteem. Dat neemt 20,2 procent voor zijn rekening en komt daarmee 7,3 % hoger uit dan in eerder CarGarantie-onderzoek. Schadegevallen door het brandstofsysteem vertegenwoordigen meer dan een vijfde van het bedrag dat de verzekeraar uitkeert voor nieuwe auto’s. Met 20,2 procent ligt dit aandeel niet alleen hoger dan het relatief kleine aandeel van 2015, maar zelfs aanzienlijk hoger dan dat van de jaren voordien. Verderop in het klassement treffen we op plaats twee de motor aan, met 15,8 procent. Met 13,7 procent en een stijging van meer dan drie procentpunten staat de versnellingsbak op plaats drie. De elektrische installatie bekleedt met 11,4 procent de vierde plaats.

Tevredenheid

Luc Baetens, directeur CarGarantie Benelux: “Een verlengde garantie heeft voordelen voor de dealer, die naast de hogere werkplaatsbelasting ook een hoger kwaliteitskenmerk verwerft en daardoor de tevredenheid van de klant en de klantenbinding aanzienlijk kan verbeteren.”

Tags: , , , , ,

Column Gerard ten Buuren:…Koppeling Autosociaal en…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties