bekeken: 1180 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
(5,00)
(Inloggen is vereist)

Column Barend Luiting: spaak in het wiel

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 29 januari 2018, 11:07

Leestijd: 1 minuut

Het gaat goed met de economie. Op het moment van schrijven heeft de Amsterdamse beurs het record van 2007 eindelijk weten te breken. Destijds volgden jaren van crisis. Gaan we opnieuw een terugval krijgen?

Barend LuitingWellicht ingezet door een uiteengespatte zeepbel rond cryptovaluta? Zoals rond de eeuwwisseling de internetzeepbel uiteenspatte en een economische dip opleverde?

Groei is afhankelijk van mensen. Ik doel even niet op consumentenvertrouwen, wat natuurlijk een belangrijke factor is. Ik doel op vakmensen, op kundig personeel in onze mooie sector. Het is de afgelopen jaren van beperkte investeringsmogelijkheden niet direct een probleem gebleken maar inmiddels weten steeds meer ondernemers niet hoe ze alle werk gedaan kunnen krijgen met het bestaande team.ooie bedrijven met een goede naam in de regio trekken alles uit de kast, van advertenties in gedrukte media tot gelikte multimediale campagnes via sociale media. Het gewenste effect blijft uit. Ook de oude manier, stagiairs die blijven hangen in het bedrijf, zorgt niet meer voor de oplossing.

Intussen weet het CBS te vertellen dat de werkloosheid onder mannen tussen 25 en 44 jaar relatief gezien het hoogst is. Ik vind dat niet te rijmen. Ligt het aan het imago van onze sector, aan het goede vangnet dat de sociale voorzieningen vormen? Aan het feit dat het oude salaris en de eraan gerelateerde uitkeringen een drempel vormen om tegen een lager loon aan de slag te gaan?

Ik heb de wijsheid hier niet in pacht, maar feit is dat we sector op deze manier spaak lopen. De sector moet niet alleen zijn diensten en producten promoten, maar ook zichzelf, om het auto- en schadebedrijf weer voldoende kundig en gemotiveerd personeel te geven.

Deze column is gepubliceerd in de afgelopen vrijdag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.

 

Tags: , ,

Diensten Solera info reparatie…Continental ontwikkelt eigen…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties