Congres

header_still

Het 6e Nationaal Aftersalescongres: de nieuwe aftermarket

Er is de afgelopen vijf jaar in de autobranche meer veranderd dan in de 25 jaar daarvoor. De effecten van die turboveranderingen tekenen zich nu af. De marktverhoudingen worden complexer, de groten worden groter. De technologie helpt een handje, maar niet voor iedereen op de goede manier. En die veranderingen gaan door, zijn misschien nog maar net begonnen! De nieuwe aftermarket kent winnaars en verliezers. Waar hoort u bij? Welke handvatten kunt u gebruiken en morgen al inzetten? Kom naar het 6e Nationaal Aftersalescongres en toets uw eigen inzichten aan die van de visies van experts.

HET PROGRAMMA:

13.00 uur: AANVANG

14.00 uur: OPENING, door dagvoorzitter Clem Dickmann

De nieuwe aftermarket in perspectief
Een ‘eigenwijs’ overzicht van wat er de komende jaren staat te gebeuren in de Europese en vooral Nederlandse aftermarket. Hij zal de mogelijke gevolgen schetsen van de strijd om de (werkplaats)klant. Wie wint de strijd om de online connectie met de consument? Wat worden de verhoudingen in de markt? Houden dealers, universele autobedrijven, schadeherstelbedrijven elkaar in evenwicht of krijgen we een geheel nieuwe indeling van het speelveld? Wie zijn eventueel de nieuwe spelers? Welke marktpartijen sorteren nu al voor op de nieuwe aftermarket van de (nabije) toekomst?
Jos Veldhuisen, hoofdredacteur Aftersales Magazine

Datastromen uit de auto als belangrijkste marketingtool
Wie zijn de dataregisseurs? Welke datastromen zijn er en waar legt Brussel de vinger op de zere plek? Niet de techniek, maar de marketing is leidend. Maar voor het zover is zal Brussel richtlijnen bepalen, piketpalen slaan. Want de EU wil absoluut een level playing field voor dealers en vooral universele autobedrijven. Omdat volgend jaar de eCall een feit is en iedere nieuwe auto connected zal zijn, zijn de richtlijnen uit Brussel van cruciaal belang.
Jeroen van den Braak (RAI Vereniging) en een nog nader te bepalen spreker namens Figiefa, leggen u uit hoe de vlag er in Brussel voor staat.

De digitalisering van de werkplaats
Visser zal tijdens een podiuminterview, door dagvoorzitter Clem Dickmann, worden bevraagd en doorgezaagd over hoe de digitalisering niet alleen noodzakelijk is om in beeld te blijven bij de online klant, maar vooral ook hoe je er geld mee kunt verdienen. En daardoor je marktpositie kunt versterken.
Alex Visser, Peugeotdealer in Nijkerk, maar vooral voorloper en entrepreneur als het gaat om de digitalisering van de aftersales.

15.10 uur: PAUZE

Als het sleutelen minder wordt
Die veranderende aftermarket heeft gevolgen voor de werkvloer. De werkplaats van 2040, hoe ziet die er uit? Welke rol speelt die nog? Hoe belangrijk is die voor het klantencontact?
Eric van ’t Hof en Bram Wolf van Innovam presenteren óp basis van onderzoek, twee scenario’s waarmee een richting wordt aangegeven hoe de werkplaats van de toekomst eruit zal zien. Hun stip op de horizon is 2040. Dat lijkt ver weg, maar autofabrikanten denken wat betreft de technologie ook op die termijn. Bovendien, wie een grote investering overweegt in bijvoorbeeld zijn werkplaats, doet dat ook met een langetermijnperspectief voor ogen.

Uitsmijter
Een verrassende presentatie van iemand – de naam houden we nog even geheim – die tegen wil en dank gedwongen werd te veranderen. Die grote stappen moest zetten om zijn toekomst te verzekeren. Deze presentatie gaat u niet gauw vergeten, dat garanderen we.

17.20 uur: Wrap up door de dagvoorzitter

17.30 uur: Netwerkborrel/3-gangen rolling dinner

19.30 uur: Einde


Bekijk hier de terugblik van het 5e Nationaal Aftersalescongres
.

Prijs: 169 euro
Vorige editie ook bezocht? 125 euro
Lid van Automotive Insiders? 135 euro

Inschrijfformulier


Gegevens deelnemer 1

Gegevens deelnemer 2

Gegevens deelnemer 3

Gegevens deelnemer 4

Bedrijfsgegevens

Aantal werknemers

Ik weet van dit evenement door

Vorige Aftersalescongres ook bezocht?


Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties