Congres 2016

Sfeerimpressie Nationaal Aftersalescongres 2016

Nationaal Aftersalescongres 2016

De machtsverhoudingen in de reparatie- en onderhoudsmarkt zijn de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. Online platformen, waar de consument een belangrijke stem krijgt, zullen die nieuw ontstane verhoudingen meer gaan beinvloeden. De relatie tussen bedrijven onderling en die met de consument zijn continu aan verandering onderhevig. Hoe gaan die ontwikkelingen? Kun je er als onderneming je voordeel mee doen – en op welke wijze? Op het vijfde Nationaal Aftersalescongres – ‘Toekomst 100% digitaal’- komen mogelijke antwoorden op die vragen voorbij. Wees er dus bij, want voor u het weet wordt u links en rechts ingehaald door nieuwe, spelbepalende partijen.

Sprekers:

René Seyger, automotive specialist bij Roland Berger zal een beeld schetsen van de toenemende invloed van de autofabrikanten op de aftermarket. Tevens staat hij stil bij de toenemende spanningen tussen de leasesector enerzijds en de autofabrikanten anderzijds.

Gerben Feddes (senior adviseur intelligente mobiliteit bij RDW) legt uit welke rol de overheid speelt bij de opkomst van innovatieve mobiliteit en zelfs ook op de toekomstige aftersalesmarkt. Digitalisering, de connected car en het autonoom rijden vragen om regelgeving, anders komt de veiligheid van de nieuwe mobiliteit in het geding.

Jos Veldhuisen, hoofdredacteur van Aftersales Magazine, zal in zijn bijdrage met name stil staan bij de grote impact die online platformen hebben op de relatie tussen garagebedrijf en de klant.

Stijn de Groen en Wilco Leenslag van KPMG, zullen een inkijk geven van een in februari 2017 te verschijnen onderzoek naar de stand van zaken ten aanzien van de connected car bij diverse fabrikanten en importeurs. Wat komt er op korte termijn op de markt af?

Wieger de Bruin, consultant bij DBSC gaat in op de wijze hoe je als autobedrijf met veranderingen om moet gaan. Een businessmodel aanpassen is makkelijk gezegd, maar hoe doe je dat? Praktische tips voor de toekomst van je bedrijf.

Stephan Bosman was sinds 2007 betrokken bij Zoover. In 2009 kocht het bedrijf weeronline.nl en bouwden Bas Rasker en hij de merken uit tot twee bekende iconen in de Nederlandse online markt. Stephan vertelt waaraan het succes van Zoover te danken is en hoe de toenmalige reisbranche reageerde. Een leerzame case ter waarschuwing en ter inspiratie!

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties