bekeken: 964 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Ford: ‘Erkend merkherstel wint aan momentum’

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 6 juni 2018, 11:31

Leestijd: 2 minuten

Jennifer Boyer, Global Collision Business en Strategy Manager van Ford Motor Company, is een van de invloedrijke namen die zullen spreken tijdens IBIS Global Summit 2018 volgende week in München. Voorafgaand aan het evenement had Aftersales Magazine een kort interview over de visie van Ford op schadeherstel.

jen_headshot_editedIn haar presentatie zal Boyer zich richten op innovatie, procesefficiency en merkloyaliteit vanuit het perspectief van een autofabrikant. In de 25 jaar die ze inmiddels werkt voor Ford heeft ze verschillende posten ingevuld op het vlak van sales en marketing. “In mijn huidige rol kijk ik vol enthousiasme naar de toekomst van de schadewereld en mijn kansen het team te leiden. De industrie staat op een kantelpunt teweeggebracht door de technologische ontwikkelingen. Het is een tijd van nieuw en revolutionair denken.”

Haar presentatie past dan ook naadloos in het thema van IBIS: uitdagende perspectieven. Ze zal ingaan op hoe de fabrikant de schadeherstelervaring onder klanten kan optimaliseren.

ADAS

In weerwil van de algemene verwachting dat geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) de ongevalcijfers zullen terugbrengen is dat nog geen realiteit: “Tot op heden niet. Dit is mede te danken aan de wereldwijde groei van het wagenpark en de gereden kilometrages. Industrie-experts zoals IIHS en HLDI zijn onderzoeken gestart naar de impact van deze systemen op de regelmaat en de zwaarte van de gemaakte schadeclaims. Terwijl de data nog rijpt is de verwachting wel dat deze systemen tot een terugloop zal leiden in het aantal schadegevallen.”

Boyer verwacht dat autofabrikanten komende jaren een actievere rol zullen spelen. “We zijn de rentmeesters van de merkbeleving en experts in de gebruikte technieken. Bovendien verwacht ik een verandering in de verzekeringswereld zoals we die vandaag de dag kennen. Aanleiding hiervoor zijn de geconnecteerde voertuigen die de regie over veel processen zullen overnemen. Ten slotte verwacht ik dat voertuigen hersteld zullen worden door merkerkende schadeherstellers die werken volgens onze reparatievoorschriften gezien de complexiteit van de voertuigsystemen.”

Aftermarket onderdelen

Het gebruik van aftermarket onderdelen wordt hierbij door Ford Motor Company nadrukkelijk niet onderschreven, zegt ze. “De beste manier om verzekerd te zijn van een veilige reparatie is om OE-delen te gebruiken en de fabrieksvoorschriften te volgen. Dit om ervoor te zorgen dat het voertuig terugkeert naar de staat van voor het ongeval.”

Ze verwijst hierbij naar de rechtszaak in de VS waarbij een schadeherstelbedrijf tientallen miljoenen dollars schadevergoeding moest betalen omdat was afgeweken van de door de fabrikant omschreven herstelmethode. Voor Ford mede reden om een onafhankelijk testlab onderzoek te laten doen naar de prestaties van aftermarket kopieën op een Ford F-150 (het bestverkopende model in de VS). “Het antwoord op die test luidde een keihard ‘nee’. En het is slechts een van de vele voorbeelden. Ook het hergebruik van originele delen onderschrijven we niet.”

De jaarlijkse IBIS Global Summit wordt ditmaal voor de achttiende keer gehouden, van 11 tot 13 juni in het Duitse München. Behalve Ford zullen prominente namen zoals Deloitte, ICDP, en Trustpilot er optreden. Het evenement is mede mogelijk gemaakt door partners zoals 3M, AkzoNobel, Audatex en Axalta.

Tags: , , ,

ANWB wil snel harmonisatie…VDR importeur Benelux van Momo
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties