bekeken: 564 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Forse stijging gebruik technische helpdesk Focwa

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 20 september 2019, 17:13

Leestijd: 1 minuut

Moderne auto’s worden technologisch steeds complexer. Dat merkt ook brancheorganisatie Focwa aan de forse stijging in het aantal keren dat de technische helpdesk wordt geraadpleegd.

Focwa ziet daarbij niet alleen een stijging in het gemiddelde aantal vragen per ondernemer. “Ook in absolute termen zien we een stijging. Zo hebben we in juni van dit jaar 30 procent meer aanvragen gehad dan in dezelfde maand vorig jaar”, zegt directeur Femke Teeling. “Sinds 2012 zijn er al meer dan 9700 technische vragen zijn gesteld.”

ADAS

Het betreft de laatste tijd steeds meer vragen over ADAS, maar ook andere onderwerpen komen steeds vaker voorbij. “Het belangrijkste onderwerp blijft informatie over snijlijnen en dus deelreparaties van carrosserieën. Maar de grootste stijging zien we in vragen over rijhulpsystemen. Wel zien we dat er een toename is in vragen over ‘nieuwe’ auto’s. Op het einde van dit jaar maken we hier een rapportage van.”

Oplossing

Focwa weet ook niet alles. Wat is de vervolgstap als ook de technische helpdesk het antwoord schuldig moet blijven? “Dat komt eigenlijk alleen voor als de fabrikant de procedure niet heeft beschreven voor de vraag die door een FOCWA-lid is gesteld en we ook niet uit andere bronnen kunnen putten. Ook dan laten we onze leden niet in de steek. Onze technische specialisten gaan dan bij de ondernemer op bezoek om samen naar een oplossing te zoeken. Gelukkig is 97 procent van de vragen te beantwoorden aan de hand van de beschikbare informatie. 80 procent van de vragen is zelfs binnen twintig minuten beantwoord. Bij een of twee vragen per maand gaan we samen met de ondernemer in de werkplaats op zoek naar antwoorden.”

Versterking

Om Focwa-leden nog beter te kunnen ondersteunen bij hun technische vragen is de technische helpdesk onlangs versterkt met de komst van Sander van Rooijen, die 21 jaar ervaring heeft als autoschadetechnicus. “Juist omdat hij lange tijd in de praktijk heeft gewerkt, levert hij erg veel toegevoegde waarde aan Focwa-bedrijven en hun medewerkers.”

Tags: , , ,

Rendement dealers gehalveerdVWE: import dieseloccasions…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties