bekeken: 2239 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

Fource beste overall leverancier GroupAuto

DOMEIN: Werkplaats

Geplaatst op: 24 januari 2018, 09:24

Leestijd: 2 minuten

Tijdens het jaarlijkse nieuwjaarsdiner heeft GroupAuto Nederland gisteravond de leveranciers van het jaar 2017 bekend gemaakt. Fource ging er met de hoofdprijs vandoor: die van ‘overall leverancier’.

Vlnr: Marcel Karlas, Johan van der Hoeven en Freek Blekxtoon.
Vlnr: Marcel Karlas, Johan van der Hoeven en Freek Blekxtoon.

Fource legde eveneens beslag op de eerste plek in de categorie Logistieke Service. Kroon-Oil werd door de grossiers het hoogst gewaardeerd op het aspect Technische Support, terwijl nieuwkomer Brembo de categorie Marketingsupport won. Op het gebied van banden scoorde Van den Ban (gecombineerd met Reedijk) het best. De multimerken bandendistributeur presteerde hoog met zijn logistiek en liet over 2017 ook een forse groei zien.

Logistieke keuzes

De overall-prijs van Fource is volgens Groupauto Nederland-directeur Freek Blekxtoon logisch; de meeste orders  worden als gevolg van logistieke keuzes verzorgd door deze partner. Bij Fource ligt een uitgebreid assortiment, maar ook “het snelste” leversysteem voor onderdelen en gereedschappen. De samenwerking dateert van 2013 en verloopt goed, ook al kwam ze volgens Blekxtoon aanvankelijk wat “geFourceerd en met enige emotie” tot stand.

Verbeterpunten

De bijeenkomst in Nijkerk werd bijgewoond door zo’n 120 aanwezigen en vormde tegelijk de officiële aftrap van de nieuwe website. In totaal heeft Groupauto Nederland 32 leveranciers. Elk jaar worden ze door de grossiers beoordeeld en voorzien van verbeterpunten. De grossiersorganisatie kan terugkijken op een financieel goed 2017. “We noteerden de hoogste omzet ever en groeiden sterker dan de markt. Dat vóél je ook in onze club, die weliswaar niet de grootste, maar wel de leukste grossiersorganisatie van Nederland is.”

De huisslogan ‘Business is people’ ziet de directie als de sleutel voor succes: geen filialen en een primaire focus op schaalvergroting maar eigen winkels, waar ‘de vent in de tent’ zelf aanwezig is en contact onderhoudt met de klant. De focus voor 2018 ligt overigens niet zozeer op werving van nieuwe grossiers maar meer op de aanstelling van garagebedrijven voor de Carxpert-formule.

Menselijke factor

Fource-directeur Johan van der Hoeven onderschreef in zijn dankwoord het belang van de menselijke factor. “De producten van de diverse merken op de markt zijn vrijwel even goed, het zijn de mensen erachter die het verschil maken. Dat is onze kracht.”

Tags: , , , , , , ,

Eén dag de auto laten staan,…Koreaanse Hankooks onder…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties