Het 8e Nationaal Aftersalescongres

Het Nationaal Aftersalescongres is een begrip in de vaderlandse automotivebranche. Na zeven succesvolle edities staat het op de kaart als dé inhoudelijke en informele afsluiting van het zakelijke branchejaar.

Ook dit keer kunnen de bezoekers rekenen op een mooie mix van ontmoeting, discussie en visie, verstrekt door niet de minste namen. Vorig jaar trok het evenement circa vierhonderd bezoekers. Alle signalen wijzen erop dat het op 11 december bij aflevering 8 niet anders zal zijn.

The trouble with the future is that it usually arrives before we’re ready for it. Arnold H. Glasow

13.00 uur Inloop 

14.00 uur Opening door dagvoorzitter Clem Dickmann.

14.05 uur Digitalisering, het zwarte gat van de autobranche.

Jos Veldhuisen, hoofdredacteur Aftersales Magazine

De digitalisering is op alle fronten en in alle hoeken van onze branche aanwezig of aanstaande. Iedere schakel in de aftermarket-keten zal aan de bak moeten. Maar met welk verdienmodel? Wie verdient er morgen geld met voertuig- en klantendata? Hoe komt de data bij het autobedrijf en zijn werkplaatsmedewerkers? Hoe bereiden partijen zich voor? Kun je het alleen en zo niet hoe kies je je partners? Wat moet je straks en wat kun je nu al doen? Hoe kunnen onderdelenfabrikanten, distributeurs, grossiers en autobedrijven aan de universele kant van het speelveld het opnemen tegen het merkkanaal of komt er een mooie balans? Welke plannen hebben autofabrikanten voor de consument en hun dealernetwerken in petto?

14.40 uur De blackbox Brussel, de strijd om de aftersalesklant.

Cor Baltus, ceo PartsPoint Group, bestuurslid RAI Aftermarket, lid Figiefa board.

Wat gebeurt er op internationaal niveau? Hoe traineren de autofabrikanten de afspraken die de EU en het onafhankelijke kanaal hebben gemaakt? Waarom is het zo belangrijk dat alle spelers – onderdelendistributeurs, grossiers, equipmentleveranciers, autoserviceketens, schadeherstelbedrijven, autobedrijven uit de onafhankelijke bedrijfskolom en zelfs merkdealers, voor een vrije stroom voertuig- en klantendata moeten ijveren?

15.10 uur Data en de politiek.

Hoeveel macht is gezond? Is ACEA te vergelijken met Google, Apple en Facebook? Is er kans op of zelfs al sprake van machtsmisbruik?

Kees Verhoeven, Tweede-Kamerlid D66 en actief in Brussel, wordt door Jeroen van de Braak, secretaris RAI Aftermarket, Mike Pinckaers, van ANWB en Femke Teeling, directeur Focwa, bevraagd over hoe de politiek, samen met branche- en consumentenorganisaties er voor kunnen zorgen dat de datastromen uit het voertuig niet worden gemanipuleerd of zelfs gesaboteerd door autofabrikanten. Kan de politiek helpen het gelijke speelveld te bewerkstelligen dat het onafhankelijke kanaal – universele autobedrijven en grossiers – nodig heeft? Hoe kunnen de betreffende organisaties en hun leden – die het werk in deze van hun brancheorganisaties vaak onderschatten – de politiek een handje helpen?

15.50 uur Pauze & Netwerken

16.35 uur Digitalisering inzetten om omzet en marges te vergroten.

Hoe krijg je door data nieuwe werkplaatsklanten binnen en hoe weet je ze te behouden? Kortom, kun je morgen al je marktpositie versterken? Kunnen autobedrijven en grossiers hier samen aan de slag? Het gezamenlijk belang is de huidige en de toekomstige omzet!

Drie praktijkcases die vandaag gaan werken:

  • Retail Sonar, Walrick Smits, waar zitten de klanten die niet komen?
  • Plan B, Kenneth van Dam, Versterk je werkplaatsconcepten en -omzet! Het universele autobedrijf heeft nu de kans om de connected klant te omarmen, maar dan moet er wel geschakeld worden.
  • DCDW, Paul de Vries, De digitalisering in gang zetten. Wat zijn de valkuilen? De kansen van vandaag niet laten lopen.

17.40 uur Data als brandstof voor je bedrijf.

De werkplaatsdata van vandaag geeft een indicatie voor de aftersalesomzet van morgen. Verschuivingen in het werkaanbod, klantenloyaliteit, prijzen, complexiteit, concurrentie, allemaal zaken waardoor uw omzet van morgen wordt bepaald. De analyse van de werkplaatsdata biedt aanknopingspunten voor het versterken van de concurrentiekracht van uw autobedrijf en die van uw grossiers. Maar vooral om meer euro’s in uw kassa te krijgen.

Bas Wintjes, directeur van WESP, neemt u mee langs nieuwe en gebaande paden. Laat zien hoe u, uw werkplaatsomzet kan versterken.

18.05 uur Uitreiking Gouden WESP

De Gouden WESP is een prijs die Aftersales Magazine en WESP jaarlijks gaan uitreiken aan het autobedrijf, dat door te sturen op cijfers, de grootste sprong voorwaarts heeft gemaakt in de afgelopen 12 maanden.

18.25 uur Wrap-up en afsluiting door dagvoorzitter Clem Dickmann

18.30 uur Netwerken en walking dinner

Bekijk hier de foto’s van het 7e Nationaal Aftersalescongres.

Prijs: 179 euro
Vorige editie ook bezocht? 135 euro
Het congres is voor leden* van Automotive Insiders gratis te bezoeken. 

*Geldt voor lidmaatschappen afgesloten na 01-09-2019. Meer weten?
Annuleren kan tot 5 werkdagen voor de start van het congres.


Hoofdsponsoren:


Inschrijfformulier:

Bedrijfsgegevens


Sponsoren:

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties