bekeken: 1261 x
Waardeer dit artikel:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4,00)

Josam en Car-O-Liner bij Peter Kostelijk

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 2 maart 2020, 12:00

Leestijd: < 1 minuut

Met ingang van vandaag (2 maart) verzorgt Goodmen Equipment de distributie van onder meer Josam en Car-O-Liner op de Nederlandse markt. De nieuwe onderneming staat onder leiding van managing director Peter Kostelijk. Hij zet het grootste deel van de automotive activiteiten voort van Nederman Nederland, dat zich sinds kort volledig focust op zijn industriële activiteiten.

Volgens Kostelijk is de onlangs afgeronde transactie het resultaat van goed wederzijds overleg. Voor hem betekende het strategisch besluit van Nederman een kans. “Het is mooi om het assortiment, de contacten met de markt en de distributie naar eigen inzicht vorm te kunnen geven.” De focus van Goodmen Equipment ligt op twee specifieke markten: schadeherstel en het uitlijnen van bedrijfswagens. Voor beide disciplines biedt de leverancier praktijkgerichte trainingen, gevoed door homologaties en samenwerkingen met automobielfabrikanten.

Nederlandse markt

Peter Kostelijk (57) distribueerde bijna drie decennia de richt- en uitlijnproducten van Josam en Car-O-Liner. Hij kwam in 1990 in dienst bij Josam Richttechniek bv en na de overname in 2007 bij werkplaatsinrichter Lebon & Gimbrair. In 2012 ging Lebon & Gimbrair op in Nederman, dat destijds nog groeiambities koesterde in de automotive branche. In tegenstelling tot de Benelux-focus die Nederman bleef hanteren, zal Kostelijk zich met zijn vijfkoppig team beperken tot de Nederlandse markt. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor Roel de Winter, sinds 2001 trainer en productspecialist Josam en Car-O-Liner. De belangrijkste leverancier van Goodmen Equipment is Snap-on, sinds najaar 2016 eigenaar van Josam en Car-O-Liner. Ook andere merken in het assortiment, waaronder BlackHawk, Nenab, Rehobot en Blowtherm hebben volgens Kostelijk een “triple A status”, ondanks een soms minder grote bekendheid.

Expert

Overhead is in de nieuwe organisatie teruggebracht tot een minimum. “Randvoorwaarden zoals administratie en receptie hebben we geautomatiseerd. We stellen de beschikbare tijd optimaal in dienst van de klant. Wie contact met ons opneemt, krijgt direct een expert aan de lijn.” Daarbij gaat het zowel om sales als om aftersales (garantie, reservedelen, verhuur, service, etc.). De website van Goodmen Equipment is per vandaag in de lucht.

Tags: , , , , , ,

Autoverkoop stabiel in…WorkShop Support van Mivar…
REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties