bekeken: 1799 x
Waardeer dit artikel:
1 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 51 vote, average: 4,00 out of 5
(4,00)
(Inloggen is vereist)

‘Klassieke verbindingen zullen langzaam terrein verliezen’

DOMEIN: Schadeherstel

Geplaatst op: 22 september 2017, 08:20

Leestijd: 3 minuten

De wens om veilige doch lichte constructies te bouwen betekent een grote toekomst voor de zogeheten multimaterialen carrosserieconstructie. Daarin zijn diverse materiaalsoorten gecombineerd. De ongelijksoortige materialen zijn niet via thermische technieken met elkaar te verbinden. Het is daarom zeer aannemelijk dat lijm- en hybride verbindingstechnieken in de nabije toekomst een steeds grotere toepassing zullen vinden in de productie en het schadeherstel van (elektrische) auto’s. Vooruitlopend op deze trend heb ik het diploma van European Adhesive Specialist behaald aan het Fraunhofer IFAM in Bremen, het mekka op lijmgebied.

Lezen waarom de klassieke verbindingstechnieken plaats gaan maken voor de hybride verbindingstechnieken? En wat dat gaat betekenen voor de dagelijkse praktijk voor schadeherstellers? Het betoog van Willy Sprockel is exclusief toegankelijk voor lezers met een Aftersales Plus account.Log in met uw gegevens of vraag een gratis account aan door op de registreer-knop te klikken.


Tags: , , , , , ,

REACTIES

Schrijf een reactie of commentaar

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Meest recente nieuws top 5

Meest gelezen afgelopen maand

Laatste reacties