“Ik wil een sensationele wasbeleving voor de klanten. Een echte luxe badkamer voor auto’s”, zegt Patrick Moonen, die fors heeft geïnvesteerd in een ultramoderne wasstraat. Dat was ook meteen aanleiding om zijn Vakgarage en tankstation te moderniseren.

Er is zichtbaar hard gewerkt op het bedrijfsterrein van Patrick Moonen van Vakgarage Vught. De gloednieuwe wasstraat springt meteen in het oog, alleen al door de indrukwekkende omvang en de cleane, strakke aanblik. Duidelijk is ook dat Moonen serieus heeft geïnvesteerd in zijn bedrijf; in totaal voor 1,6 miljoen euro. Behalve de wasstraat, is de Vakgarage verbouwd en de showroom met occasions uitgebreid (onder andere met professionele fotoruimte), terwijl het tankstation al eerder werd aangepakt. “Toen het huurcontract van het Texaco tankstation in 2015 afliep, ben ik goed gaan nadenken over de mogelijkheden”, vertelt Moonen. “Ik vond de brandstofprijzen te hoog in Vught. Wij zijn gevestigd in een forensedorp en dan moet de brandstofprijs niet zo hoog zijn dat iedereen buiten het dorp gaat tanken. Ik dacht dus meteen aan een onbemand tankstation dat 24/7 open is en voordelige prijzen hanteert. We zijn met Argos in zee gegaan en dat pakt goed uit: de omzet is verdubbeld en veel klanten zijn terug.” Tegelijkertijd werd besloten de voormalige tankshop bij de showroom te betrekken en de twee roll-overs van de carwash te vervangen door een heuse ‘carwash-sensatie’. “Ik wilde het meteen goed doen en een echte wasbeleving neerzetten, zodat we ons echt onderscheiden van andere carwashbedrijven in de regio. We hadden nog voldoende bouwgrond beschikbaar en toen heb ik besloten voor hoge kwaliteit én beleving te gaan en een grote wasstraat te bouwen.” Het volledige verhaal is – ook online – terug te lezen in Aftersales Magazine 2017-05, dat zojuist is verschenen.
Deel dit artikel op
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties